printlogo


کد خبر: 225994تاریخ: 1399/12/17 00:00
فتل: من از جیمز باند تندتر رانندگی می‌کنم

سباستین فتل پس از شش فصل حضور در فراری، پایانی ناامیدکننده در این تیم داشت. او حالا مشتاق آینده است.
او که چهاربار قهرمان دنیا شده می‌گوید: «خیلی نگران ماجرای فراری نیستم. خیلی بیشتر به‌دنبال آن هستم که از پتانسیل‌مان نهایت بهره را ببرم. من خیلی به عقب نگاه نمی‌کنم، بلکه به فکر مسیر پیش‌رو هستم، به‌دنبال چالش‌های جدید و تلاش می‌کنم جزئیاتی را پیدا کنم که به ما کمک می‌کند پیشرفت کنیم.»
تیمی که او انتخاب کرده هم به‌دنبال احیای خود است. استون مارتین که به تولید خودروهای سری جیمز باند مشهور است، پس از 61 سال دوری از فرمول یک، به این مسابقات برگشته است.
فتل می‌گوید: «من جیمز باند نیستم و مطمئنم خیلی سریع‌تر از جیمز باند می‌رانم! به نظرم هر دو ما (من و لانس استرول) بهتر از جیمز باند رانندگی خواهیم کرد.»
فتل و استرول از نظر رفتن روی سکو عملکرد خوبی داشته‌اند اما این تنها نیمی از نبرد است. فصل گذشته تیم فعلی آنها که در آن زمان به نام ریسینگ پوینت شناخته می‌شد، از نظر چرخ‌ها در رده سوم سرعت قرار داشت اما از نظر ساختار خودرو در رده چهارم قرار گرفت.
آنها در این فصل خودرو RP20 فصل گذشته، که به نام «مرسدس صورتی» شناخته می‌شد را کنار گذاشته و به سراغ خودرو AMR21 رفته‌اند که تا حد زیادی مبتنی بر مدل سال 2019 این خودروساز آلمانی است.
برای فتل این فرصتی است تا پس از فصل پایانی ناامیدکننده‌ای که با فراری داشت، در این فصل احیا شود. او در فصل پیش در رده سیزدهم قرار گرفت و در طول مسابقات تنها یک‌بار روی سکو رفت. این بدترین عملکرد او در یک فصل بازی‌اش بوده است.
فتل می‌گوید: «به نظرم فصل بسیار سختی پیش‌رو داریم. اینکه استون مارتین به فرمول یک برگشته خیلی عالی است و این شاید اولین‌بار شود که آنها روی سکو می‌روند و اولین پیروزی می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.»
لانس استرول، هم‌تیمی او از گذشته در این تیم بود. سرخیو پرس هم در این میان این تیم را ترک کرد و به رد بول پیوست. پدر او، لارنس استرول، رئیس هیأت‌مدیره و مالک بخشی از سهام این تیم و شرکت استون مارتین است، به این ترتیب او جایگاهی قوی در این تیم دارد. با این حال او گفته پدرش تأثیری روی موفقیت او نگذاشته است.
استرول فصل گذشته بیش از دو برابر امتیازات فتل را کسب کرد. او سه‌بار روی سکو رفت که البته تعداد زیادی نبود اما استرول 22ساله می‌گوید می‌توانست یک گرندپری را فتح کند: «فرصت‌هایی داشتیم که یک رقابت را فتح کنیم اما در ترکیه، بحرین و مونزا شکست خوردیم. ما باید پتانسیل خود را در این فصل نشان دهیم. ما از 2019 تا 2020 بسیار پیشرفت کردیم و امسال فرصتی بزرگ برای ماست.»
منبع: دویچه وله
 

Page Generated in 0.0056 sec