printlogo


کد خبر: 225993تاریخ: 1399/12/17 00:00
منچسترسیتی - منچستریونایتد، ساعت 20:00
شیاطین سرخ ترمز پپ را می‌کشند؟

استیو داگلاس
 
زمان زیادی نگذشته از وقتی که دربی منچستر را یک بازی تعیین‌کننده در مسیر قهرمانی لیگ می‌دانستند اما حالا بیشتر شکل یک مراسم تاجگذاری تلویحی را به خود گرفته است.
تفاوت سیتی و یونایتد در پنج هفته اخیر بیش از حد بوده؛ هفتم بهمن سیتی با تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به یونایتد در صدر جدول لیگ برتر قرار داشت. خیلی‌ها آخرین‌بار که سیتی امتیاز از دست داده را به یاد ندارند و تیم پپ گواردیولا روی موج 21 پیروزی متوالی که یک رکورد است، سوار شده تا با 14 امتیاز اختلاف در صدر جدول تثبیت شود. یونایتد اما در هشت بازی آخرش در لیگ تنها دو پیروزی به دست آورده و آن بازی هجومی و جذاب تیم اوله‌گونار سولشر محو شده و سه بازی آخر شیاطین سرخ با تساوی بدون گل به پایان رسیده است.
گواردیولا درباره این بازی گفت: «آنها همیشه در اتحاد نتایج خوبی می‌گیرند اما ما هم می‌خواهیم از این فرصت برای افزایش فاصله‌مان استفاده کنیم.»
عمق تیم و استفاده درست هر دو مربی از داشته‌ها نقش مهمی در ایجاد این اختلاف فاحش بازی کرده است. مشخص است بازیکنان یونایتد به‌خاطر تقریباً هر سه یا چهار روز بازی از ابتدای این فصل به‌خاطر حضور در لیگ اروپا و رفتن تا مراحل پایانی جام‌های حذفی داخلی انگلیس خسته شده‌اند. به‌عنوان مثال مارکوس رشفورد از اول آذر در تمام 30 بازی منچستریونایتد حضور داشته. برونو فرناندز، ستاره خط میانی یونایتد، تنها یکی از این بازی‌ها را از دست داده که پیروزی برابر واتفورد دسته دومی در بازی جام حذفی در 19 بهمن که 90 دقیقه روی نیمکت بود.
دقیقاً برای همین بود که مربی نروژی تشخیص داد ضروری است این دو بازیکن در بازی برگشت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا مقابل رئال‌سوسیداد تنها یک نیمه بازی 
کنند. یونایتد بازی رفت را با چهار گل برده بود.
در تساوی بدون گل چهارشنبه برابر کریستال‌پالاس رشفورد و فرناندز آشکارا با فرم ایده‌آل فاصله داشتند اما هر دو 90 دقیقه بازی کردند تا تأکیدی باشد بر وابستگی سولشر به برخی بازیکنانش.
همین‌جا تفاوت سیتی و گواردیولا خودنمایی می‌کند و برای همین است که تیم توانسته در این فصل شلوغ با بازی‌های متعدد و فشرده با موفقیت عبور کند. اینکه سیتی بهترین و عمیق‌ترین تیم لیگ برتر را دارد قابل انکار نیست. در پیروزی 2 بر یک شنبه گذشته برابر وستهم نیمکت سیتی 500 میلیون دلار می‌ارزید اما نباید از کنار سبکی که گواردیولا در طول سال‌ها در این تیم جا انداخته و همچنین ساختاری که متکی به هیچ فردی نیست و می‌تواند بدون بازیکنان مشخص در بالاترین سطح عمل کند، به‌سادگی عبور کنیم.
به همین دلیل سیتی در نبود کوین دبروین که تقریباً یک ماه اخیر را به‌خاطر همسترینگ از دست داد، به مشکل نخورد. گواردیولا راه‌حل‌های دیگری پیدا کرد، به همین دلیل سیتی برای بردن چهارگانه در این فصل شانس دارد با آنکه بهترین مهاجمش، سرخیو آگوئرو به‌خاطر مصدومیت‌ها تنها در چهار بازی در ترکیب اصلی قرار گرفته. گواردیولا راه‌حل پیدا کرده، تیمش اغلب بدون مهاجم نوک متخصص بازی می‌کند اما خیلی خوب گل می‌زند.
سولشر گفت یونایتد در این بازی داوید دخئا را ندارد که به‌خاطر تولد دخترش به مرخصی رفته اما گواردیولا گفت ناتان آکه سالم و آماده بازی است.
سیتی تیم بهتری دارد به‌همراه یک مربی باتجربه‌تر و باهوش‌تر، بنابراین اتفاقاتی که در پنج هفته اخیر رخ داده، شگفت‌انگیز نیست.
اینها به معنای آن نیست که تکلیف بازی امشب از همین حالا روشن است بخصوص اگر در نظر بگیریم یونایتد در 21 بازی آخر خارج از خانه خود یعنی از 14 ماه قبل نباخته. تساوی بدون گل هم غیرمنتظره نیست، این نتیجه دربی منچستر در آذر است و همچنین بازی با لیورپول، آرسنال و چلسی در سال جدید میلادی. گواردیولا می‌گوید: «خیلی خوب می‌دانم بازی با یونایتد چقدر سخت است. احساس می‌کنم هر فصل بهتر می‌شوند. بیشتر از یک سال است در خانه هیچ تیمی نباخته‌اند. حالا هم مدعی واقعی هستند؛ تیم 
دوم جدول.»
گواردیولا آشکارا از ضرباتی که در فصل‌های اخیر در ضدحمله از یونایتد خورده صحبت کرده بنابراین انتظار باز بازی کردن سیتی در اتحاد را نداشته باشید. تساوی بدون گل به رکورد خارق‌العاده سیتی پایان می‌دهد اما نتیجه خیلی بدی نیست.
سولشر هم می‌پسندد هرچند به معنای از دست دادن امتیازات بیشتر است و اینکه رقبای متعدد منچستریونایتد برای قرار گرفتن در میان چهار تیم بالای جدول و رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان فرصت پیدا می‌کنند خودشان را نزدیک کنند.
منبع: AP
 

Page Generated in 0.0052 sec