printlogo


کد خبر: 225992تاریخ: 1399/12/17 00:00
خبر

پس از یک سال وقفه!
طلسم لیگ والیبال چین بالاخره می‌شکند؟
لیگ والیبال چین بالاخره از 25 اسفندماه آغاز می‌شود و سعید معروف کاپیتان تیم ملی ایران به همراه تیم بایک موتور پکن آماده حضور در این رقابت‌ها است.
لیگ والیبال چین یکی از اولین لیگ‌های ورزشی در سراسر دنیا بود که به خاطر شیوع کرونا تعطیل شد. رقابتی که باید زمستان سال گذشته آغاز می‌شد اما حالا قرار است پس از وقفه‌ای یکساله برگزار شود! همزمان با شروع موج جدید شیوع ویروس کرونا در کشور چین، محدودیت‌های تازه‌ای از سوی دولت این کشور به اجرا درآمد که تعطیلی فعالیت‌های ورزشی از جمله آنها بود. به همین دلیل لیگ والیبال چین که قرار بود از ۲۴ دی‌ماه به صورت متمرکز آغاز شود، دوباره به تعویق افتاد.
بر اساس برنامه جدید اعلام شده از سوی فدراسیون والیبال چین، لیگ این کشور از 25 اسفندماه به صورت متمرکز در شهر چین‌هوانگ‌دائو (Qinhuangdao) آغاز خواهد شد.
روز پنجشنبه 21 اسفندماه تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها به شهر چین‌هوانگ‌دائو وارد می‌شوند و مسابقات به صورت متمرکز از روز دوشنبه 25 اسفندماه شروع خواهد شد تا سعید معروف هم بالاخره پس از یک سال با پیراهن تیم بایک موتور پکن وارد میدان شود.
گفتنی است سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران از سال ۲۰۲۰ عضو تیم بایک موتور پکن شد و پس از حضور تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا (۱۷ تا ۲۲ دی‌ماه ۹۸) به این باشگاه ملحق شد. پاسور برتر سال ۲۰۱۹ آسیا، مدتی در تمرینات این تیم شرکت کرد و با گسترش و شیوع کرونا و تعطیلی لیگ‌های ورزشی چین در سال گذشته، راهی آمریکا شد.
ستاره ایرانی تیم والیبال بایک موتور، ۱۵ آذرماه دوباره به پکن بازگشت و از اول دی ماه نیز پس از پایان دوران قرنطینه، تمرینات خود را با این تیم چینی آغاز کرد. معروف با پیگیری تمرینات خود، حالا آماده هنرنمایی دوباره و حضور در میادین والیبال است.

 

 رقابت دوم نیمه نهایی در لیگ برتر والیبال
فینالیست‌ها مشخص می‌شوند؟
مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال که روز جمعه آغاز شد، امروز با برگزاری رقابت دوم تیم‌ها پیگیری می‌شود و این امکان وجود دارد که تکلیف دو تیم فینالیست مشخص شود. در رقابت اول چهار تیم برتر لیگ والیبال، از یک طرف فولاد سپاهان و فولاد سیرجان به مصاف هم رفتند و در طرف دیگر هم شهرداری ارومیه و هراز به رقابت پرداختند. در نهایت پس از رقابت اول، این سیرجانی‌ها و ارومیه‌ای‌ها بودند که توانستند حریف خود را از پیش رو بردارند و پنجاه‌ درصد مسیر رسیدن به فینال را طی کنند.
تیم فولاد سیرجان در یک رقابت یکطرفه که شاید کمتر کسی انتظارش را می‌کشید، سپاهان را شکست داد تا صدرنشین مرحله مقدماتی لیگ را در آستانه یک ناکامی بزرگ قرار دهد.
رقابت دیگر نیمه نهایی اما اینقدر ساده و یکطرفه نبود. در آن مسابقه هم اگرچه شاگردان پیمان اکبری در شهرداری ارومیه دو ست اول را به سود خود به پایان رساندند اما در ادامه این تیم هراز آمل بود که با توصیه‌های بهروز عطایی به بازی برگشت و کار را به ست پنجم کشاند. در ست پنجم هم همه چیز برابر بود تا اینکه مصدومیت فرهاد قائمی بازی را از دست آملی‌ها درآورد و این شهرداری ارومیه بود که در ست پنجم پیروز میدان شد.
حالا امروز قرار است که رقابت دوم نیمه‌نهایی برگزار شود و چهار تیم برتر یک بار دیگر به مصاف هم روند. با این تفاوت که این بار در شرایطی رو در روی هم قرار می‌گیرند که یک تیم در آستانه فینالیست شدن است و دیگری یک باخت تا از دست دادن رقابت نهایی فاصله دارد! یکی از این تیم‌هایی که ممکن است به فینال نرسد، سپاهانی است که بهترین تیم مرحله مقدماتی لیگ بود که اکثر هفته‌ها در صدر قرار داشت و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود. با این حال حالا ممکن است که حتی به فینال هم نرسد.
در رقابت دیگر هم هراز آمل که با حذف شهداب نشان داد که برای ایستادن روی سکو عزم جدی دارد، باخت نزدیکی را در بازی اول تجربه کرده اما حالا با توجه به در اختیار نداشتن فرهاد قائمی، کارشان برابر شهرداری ارومیه دشوارتر است.
برنامه دیدارهای دوم نیمه نهایی: (امروز)
لبنیات هراز آمل – شهرداری ارومیه ساعت 14
فولاد سیرجان ایرانیان – فولاد سپاهان ساعت 17
 
 

 


Page Generated in 0.0062 sec