printlogo


کد خبر: 225990تاریخ: 1399/12/17 00:00
تمدید گزینشی‌های توکیو با تأیید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری
بازگشت مرادی و رستمی به چرخه امتیازی المپیک

ایران ورزشی - اگرچه با به تعویق افتادن مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و منتفی شدن مسابقات باقیمانده گزینشی المپیک 2021 توکیو، همچنین تهدید جدی کمیته بین‌المللی المپیک درخصوص حذف این رشته از بازی‌های 2024، نگرانی بسیاری بابت حذف باقیمانده تورنمنت‌های گزینشی و از دست رفتن شانس 2 ملی‌پوش عنواندار کشورمان یعنی سهراب مرادی و کیانوش رستمی برای کسب امتیاز و مجوز شرکت در بازی‌های المپیک توکیو ایجاد کرده بود.
 دلهره‌ای که حکایت از این داشت شاید فرصت طلایی این دو ملی‌پوش برای المپیکی شدن از دست برود اما تمدید سیستم کسب سهمیه المپیک توکیو بار دیگر امید را به دل این دو وزنه‌بردار و کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری برای ماندگاری در چرخه امتیازی المپیک زنده کرد.
 
تورنمنت‌های منتفی شده دوباره برگزار می‌شود
کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) درخواست هیأت رئیسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را برای تمدید مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو تأیید کرد.
 این درخواست با توجه به باقیماندن چندین رقابت معتبر و تعیین‌کننده گزینشی در رشته وزنه‌برداری مثل مسابقات قهرمانی آسیا و اروپا که هر 2 مسابقه حکم رقابت طلایی گزینشی المپیک را برای وزنه‌برداران دارد و چند تورنمنت معتبر گزینشی دیگر به کمیته بین‌المللی المپیک ارائه شد. درخواستی که گویا با تأیید دست‌اندرکاران تصمیم ساز این مجموعه همراه شده است. 
گویا حالا با توجه به تأیید برگزاری ادامه مسابقات گزینشی در رشته وزنه‌برداری براساس تصمیم جدید کمیته بین‌المللی المپیک، مسابقات قهرمانی آسیا و اروپا، تورنمنت‌های منتفی شده در آمریکای جنوبی، قهرمانی بزرگسالان آمریکا و مسابقات آزاد بزرگسالان به میزبانی کلمبیا (رقابت‌های اوپن)، همچنین مسابقات جوانان جهان در سال 2021 به عنوان مسابقات انتخابی المپیک مثل قبل در تقویم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری قرار گرفته و توسط این مجموعه در زمان جدیدی که متعاقباً اعلام خواهد شد برگزار می‌شوند.
با این تفاسیر حالا خیال کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری و 2 ملی‌پوش مدال‌دار المپیکی ایران یعنی کیانوش رستمی و سهراب مرادی مجدداً از بازگشت‌شان به چرخه امتیازی المیپک برای گرفتن سهمیه ورودی راحت شد. تنها می‌ماند زمان جدید برگزاری مسابقات که آن را هم قرار است فدراسیون جهانی تنظیم کرده و به فدراسیون‌های تابع خود ارسال نماید. فدراسیون جهانی اعلام کرد به زودی سیستم اصلاح شده کسب سهمیه را اطلاع‌رسانی می‌کند.

Page Generated in 0.0046 sec