printlogo


کد خبر: 225987تاریخ: 1399/12/17 00:00
خبر

قوانین جدید رنکینگ المپیکی و جهانی تکواندو اعلام شد
امتیازات تکواندوکاران کسر نمی‌شود
فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال ایمیلی برای اعضای خود، قوانین جدید رنکینگ المپیکی و جهانی را رونمایی کرد. فدراسیون جهانی تکواندو با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن رقابت‌ها، از ۲۰ مردادماه (۱۰ آگوست) اعلام کرد امتیازات رنکینگ از ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۰ ثابت مانده و هیچ امتیازی از ورزشکاران کسر نمی‌شود. فدراسیون جهانی تکواندو حالا و با آغاز رویدادهای بین‌المللی دارای امتیاز با ارسال ایمیلی به فدراسیون‌های عضو از قوانین جدید رنکینگ المپیکی و جهانی خبر داده است. بر اساس ایمیل ارسال شده از ماه مارس تا جولای ۲۰۲۱ رنکینگ فدراسیون جهانی سال ۲۰۲۱ در ماه‌های مربوطه ۲۰۲۰ منتشر می‌شود؛ به عنوان مثال در رنکینگ مارس ۲۰۲۱، امتیازات مارس ۲۰۲۰ لحاظ می‌شود. هیچ کسر امتیازی برای رویدادهای برگزار شده در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ انجام نمی‌شود. تکواندوکارانی که در تورنمنت‌های G1 و G2 برای کسب ۴۰ امتیاز مجاز در هر سال شرکت می‌کردند از تاریخ یکم ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۱ می‌توانند امتیاز به دست آورند. همچنین با توجه به دوره جدید رنکینگ برای کسب امتیاز و حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رنکینگ فدراسیون جهانی از اول آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مردادماه ۱۴۰۰) به شکل زیر محاسبه می‌شود: «از امتیازات سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ۲۵ درصد؛ از امتیازات ۲۰۱۹، ۵۰ درصد؛ از امتیازت ۲۰۱۸، ۷۵ درصد و از امتیازات ۲۰۱۷ و قبل از آن ۱۰۰ درصد کسر می‌شود.» تکواندوکارانی که در تورنمنت‌های G1 و G2 برای کسب ۴۰ امتیاز مجاز در هر سال شرکت می‌کردند از تاریخ یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ می‌توانند امتیاز به دست آورند.
 
 
تعطیلی اردوی تیم ملی بوکس تا پایان سال
اردوی تیم ملی بوکس ایران لغو و به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد. اردوی تیم ملی بوکس ایران قرار بود از روز شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ به مدت ۱۰ روز برگزار شود که با تصمیم فدراسیون، کادر فنی و فدراسیون پزشکی ورزشی تعطیل و به پس از تعطیلات عید نوروز موکول شد. پس از مشورت مسئولان فدراسیون بوکس با مسئولان فدراسیون پزشکی درباره شیوع موج جدیدی از کرونا خصوصاً کرونای جهش یافته و همچنین نیاز سالن بوکس احمد ناطق نوری به تعمیرات، تصمیم بر این شد تا اردوی پایان سال تیم ملی لغو و به سال آینده موکول شود. بدین ترتیب دور جدید تمرینات تیم ملی بوکس پس از تعطیلات نوروز برگزار می‌شود. شایان ذکر است پس از لغو رقابت‌های گزینشی المپیک در پاریس، برنامه دقیق مسابقات بوکس در سال ۲۰۲۱ هنوز به طور رسمی از سوی فدراسیون جهانی بوکس اعلام نشده و تا به این لحظه بازی‌های المپیک توکیو نزدیک‌ترین رویداد بین‌المللی بوکس ایران در رده بزرگسالان محسوب می‌شود.
 
 
مازیار ناظمی بالاخره رئیس فدراسیون اتومبیلرانی شد
گزینه وزارت یا وزارتی سابق؟
مازیار ناظمی برای 4 سال ریاست فدراسیون اتومبیلرانی را برعهده گرفت. مجمع انتخاباتی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری صبح دیروز به ریاست مهدی علی‌نژاد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش آغاز شد. در این مجمع کیکاووس سعیدی نماینده کمیته ملی المپیک بود.
جواد برات، عزیزه تراز، محمد فراهانی، ندا مطلبی، مازیار ناظمی و مهران همتیان نامزدهای ریاست فدراسیون بودند. فراهانی و مطلبی انصراف خود را اعلام کردند.
براساس رأی‌گیری صورت گرفته، با توجه به اینکه مازیار ناظمی با 20 رأی نتوانست آرای لازم را برای ریاست کسب کند، انتخابات به دور دوم کشیده شد. در دور اول همتیان و برات هم هرکدام 9 رأی کسب کردند. به این ترتیب مازیار ناظمی برای کسب حد نصاب آرا، نصف یک رأی را کم آورد! طبق قانون باید از میان 39 عضو مجمع، بیش از نصف به علاوه یک یعنی 5/ 20 به شخص برنده داده می‌شد که ناظمی 20 رأی آورد.
ناظمی، همتیان و برات 3 کاندیدای حاضر در دور دوم بودند. در این دور اینطور به نظر می‌رسد که برخی از آرای همتیان به سبد ناظمی سرازیر شد. در پایان دور دوم ناظمی ٢۵ رأی، برات ٩ رأی و همتیان ۵ رأی کسب کردند تا ناظمی برای 4 سال آینده رئیس فدراسیون اتومبیلرانی شود.
 
گزینه وزارت؟
با توجه به حضور چندین و چند ساله مازیار ناظمی در جایگاه روابط عمومی وزارت ورزش، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره حمایت وزارت ورزش از او مطرح بود. در این میان برخی شنیده‌ها هم حاکی از این بود که بخشی از بدنه وزارت ورزش برای رأی آوردن یکی دیگر از گزینه‌ها تلاش کرده و حتی اینطور نشان داده شد که وزارت موافق رئیس شدن ناظمی نیست.
با تمام اینها و به هر شکلی که بود و خواسته هر جریانی که بر دیگران غلبه پیدا کرد، منجر به رأی آوردن مازیار ناظمی شد. آن هم در دور دومی که نشان داد جنگ قدرت در انتخابات این فدراسیون آنقدرها هم ساده و یکطرفه نبوده است.

Page Generated in 0.0046 sec