printlogo


کد خبر: 225973تاریخ: 1399/12/17 00:00
مصاحبه

علی رضایی
 
 
ذوالفقارنسب: از حالا نمی‌توان عملکرد رئیس را پیش‌بینی کرد
عزیزی خادم شناخته‌شده و مورد اعتماد است
بعد از اینکه انتخابات فدراسیون برگزار شد و شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس انتخاب شد در بین صاحب‌نظران فوتبال در خصوص مدیریت جدید و عملکرد آینده فدراسیون سؤالات فراوانی مطرح شده است. پرسش‌هایی مانند اینکه آیا رئیس جدید می‌تواند از پس مشکلات فدراسیون برآید یا نه؟ یا اینکه شهاب‌الدین عزیزی خادم که تا چندی پیش حتی نواب رئیس خودش را هم انتخاب نکرده بود حالا که به کرسی ریاست فدراسیون رسیده، آیا می‌تواند برنامه‌های فوتبال را به جلو پیش ببرد؟ قطعاً چنین سؤالاتی نه تنها در ذهن صاحب‌نظران وجود دارد بلکه در تصورات هر طرفدار فوتبال هم هست، چرا که مشکلات فدراسیون امروزی کم نیست؛ از بازی‌های باقی‌مانده تیم ملی فوتبال برای صعود به جام جهانی گرفته تا مشکلات مالی فدراسیون همه نگرانی‌هایی هستند که کم‌کم دارد به بحران مبدل می‌شود. ایران ورزشی هم درباره چنین موضوعاتی با دکتر بیژن ذوالفقارنسب گفت و گو کرده که پیش روی شما قرار دارد.
رئیس جدید فدراسیون را می‌شناسید، آیا او شایسته ریاست فدراسیون هست؟
    شهاب‌الدین عزیزی خادم فرد شناخته شده و مورد اعتماد جامعه ورزش است. شهامت و شجاعت ایشان ستودنی است، چرا که با وجود مشکلات عدیده‌ای که فدراسیون دارد حضور در این سمت کار بسیار سختی است که او می‌خواهد آن را برعهده بگیرد. اینکه از همین ابتدا بخواهیم در مورد عملکرد آینده رئیس جدید صحبت کنیم به نظرم اصلاً درست نیست. در طول سه، چهار سال اخیر مشکلات فدراسیون زیاد شده و نیاز به گذشت زمان است تا رئیس جدید بتواند آنها را برطرف کند.
روابط رئیس جدید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تا چه اندازه می‌تواند برای فوتبال مفید باشد؟
    طبق قوانین اساسنامه فیفا، وزارت ورزش و جوانان در تعیین رئیس فدراسیون فوتبال دخالت ندارد. مجمع جدیدی هم که با آرای خودشان رئیس فدراسیون را تعیین کردند کاملاً قوانین فیفا را رعایت کردند. فدراسیون فوتبال سازمان وسیعی است که مدیریتش هم نیاز به نیروهای کاربلد و باتجربه دارد. البته نیروهای خبره فدراسیون و وزارت ورزش می‌توانند با هم تعامل و همفکری داشته باشند و فوتبال را به هدفش برسانند. وزارت ورزش و جوانان بهتر است در فوتبال ملی پشتوانه‌سازی و از فدراسیون هم حمایت کند.
دوست دارید عملکرد فدراسیون جدید چطور باشد؟
    محک عملکرد فدراسیون از همین ابتدا قابل پیش‌بینی نیست ولی امیدوارم با آمدن شهاب‌الدین عزیزی خادم فوتبال ایران به جایگاه اصلی‌اش در آسیا و جهان برگردد. فوتبال ایران به مسیری برود که پیشرفت آینده آن برای همگان قابل پیش‌بینی باشد و لیگ ایران از لحاظ فنی و نظم طوری به شرایط ایده‌آل برسد که بازیکنان خارجی تشنه عضویت و بستن قرارداد با باشگاه‌ها بشوند.
 
 
زمان می‌خواستم تا با تیم هماهنگ شوم
محمدی: هدفم کمک به العربی است
مهرداد محمدی یکی از بازیکنان مؤثر العربی در این فصل از مسابقات لیگ ستارگان قطر محسوب می‌شود. بازیکن ایرانی العربی در نشست خبری پیش از بازی با القطر گفت: «این مسابقه شش امتیازی است و امیدوارم با پیروزی در این مسابقه ثابت کنیم العربی لایق جایگاه بهتری است. زمانی که به العربی پیوستم از ظرفیت و بزرگی این باشگاه و هوادارانش خبر داشتم. هدفم از حضور در العربی کمک به تیم برای ارائه بهترین‌ بازی‌ها بود. فقط به زمان نیاز داشتم تا با تیم هماهنگ و سازگار شوم و بهترین بازی‌هایم را به نمایش بگذارم. تیم ما لیاقت این را دارد که جایگاه بهتری داشته باشد. در ایران در تیم‌هایی که تماشاگر داشته‌اند بازی کرده‌ام و به خوبی می‌دانم که پیروزی و موفقیت باعث خوشحالی هواداران می‌شود. این همان چیزی است که من در العربی به دنبالش هستم.»

 


Page Generated in 0.0058 sec