printlogo


کد خبر: 225970تاریخ: 1399/12/17 00:00
لژیونرها

افتخاری جدید برای مهاجم 19 ساله ایرانی
اللهیار بازیکن ماه لیگ اوکراین
اللهیار صیادمنش بازیکن ایرانی تیم فوتبال زوریا لوهانسک به دنبال درخشش در دیدارهای این تیم، عنوان بهترین بازیکن ماه فوریه فوتبال اوکراین را از آن خود کرد. صیادمنش در دو دیدار زوریا در این ماه مقابل دسنا و شاختاردونتسک که به ترتیب با پیروزی دو بر یک و یک بر صفر زوریا به پایان رسید، دو پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد و پایه‌گذار برتری‌های مهم زوریا در لیگ اوکراین بود. در پایان ماه فوریه و پس از رأی‌گیری که از هواداران فوتبال در اوکراین به عمل آمد، صیادمنش با کسب 36 درصد آرا عنوان بهترین بازیکن ماه فوریه را از آن خودش کرد. پس از او ویکتور تسیانکوو بازیکن دیناموکیف با 16 درصد و آندره بازیکن تیم دسنا با 15 درصد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. بازیکنانی از سایر تیم‌ها نیز در رتبه‌های بعدی جای گرفتند. زوریا لوهانسک هم‌اکنون با 29 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ اوکراین قرار دارد. دیناموکیف با 37 امتیاز و شاختار با 33 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.
 
 
جدال حساس ماریتیمو با حضور دو بازیکن ایرانی
علیپور دوباره در پست وینگر راست
ماریتیمو یکشنبه شب در یک بازی حساس از هفته بیست و دوم لیگ برتر پرتغال میزبان تیم موریرنزه است. به نظر می‌رسد مندس، سرمربی ماریتیمو در این بازی همانند دیدار قبلی قصد دارد از علی علیپور در ترکیب اصلی تیمش و در پست وینگر راست استفاده کند. علی علیپور در بازی قبلی برای دومین بار بود که به ترکیب ثابت تیم ماریتیمو راه پیدا می‌کرد اما این بار در پست غیر تخصصی یعنی وینگر راست به میدان رفت و اتفاقاً با بازی خوبی که از خود به نمایش گذاشت مندس را متقاعد کرد که بار دیگر تصمیم بگیرد از او در این پست استفاده کند. علی علیپور بعد از این بازی گفته بود برای اولین بار بود که در پست وینگر راست بازی می‌کرد. سرمربی ماریتیمو به دلیل دوندگی و جنگندگی علی علیپور تصمیم گرفت از او در این پست استفاده کند و او در بازی قبلی وظیفه داشت هم در ایجاد موقعیت به تیمش کمک کند و هم در دفاع کردن. ماریتیمو شرایط حساسی در جدول رده‌بندی دارد؛ این تیم با 18 امتیاز تیم هفدهم جدول به شمار می‌رود اما با توجه به نزدیکی فاصله امتیازها بین تیم‌ها در نیمه پایین جدول در صورت پیروزی در مصاف با موریرنزه چند پله‌ای در جدول رده‌بندی صعود خواهد داشت. مندس که چند هفته‌ای امیر عابدزاده را هم نیمکت‌نشین کرده بود دوباره از او در ترکیب اصلی تیمش بهره می‌برد و پیش‌بینی می‌شود در بازی با موریرنزه هر دو بازیکن ایرانی در ترکیب ثابت ماریتیمو به میدان بروند.
 
 
زنیت مقابل روبین‌کازان
حضور سردار در هاله‌ای از ابهام
دوشنبه هفته جاری زنیت، صدرنشین لیگ برتر روسیه در هفته بیست و یکم بازی‌ها در خانه روبین‌کازان به میدان می‌رود. براساس آنچه رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند حضور سردار آزمون و مالکوم بازیکن برزیلی زنیت در این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، به این خاطر که این دو بازیکن آسیب دیده‌اند و هنوز زمان دقیق بازگشت آنها مشخص نیست. زنیت در حال حاضر در لیگ برتر روسیه با 42 امتیاز در صدر قرار دارد؛ سماک سرمربی تیم زنیت اظهار نظری در خصوص زمان بازگشت سردار آزمون نداشته است اما به نظر می‌رسد دوست ندارد در بازگشت دوباره سردار به ترکیب تیمش ریسک کند و زمانی از او استفاده خواهد کرد که کاملاً بهبود یافته باشد. جالب اینکه سردار آزمون و همبازی‌اش آرتم جیوبا با 11 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر روسیه قرار دارند. در صورتی که سردار آزمون در بازی‌های پیش روی زنیت در ترکیب این تیم قرار بگیرد برای همراهی تیم ملی در بازی با سوریه به تهران سفر خواهد کرد و در صورت تداوم مصدومیتش در روسیه خواهد ماند تا آسیب‌دیدگی‌اش به طور کامل برطرف شود.
 
 
در انتظار نخستین قهرمانی ستاره سابق بارسلونا
چشمی مقابل ژاوی و السد
ژاوی هرناندز اسطوره سابق بارسلونا و سرمربی السد یک قدم دیگر با  قهرمانی در لیگ ستارگان فاصله دارد. ژاوی و تیمش در صورت کسب دو امتیاز دیگر قهرمانی خود را چهار هفته مانده به پایان لیگ ستارگان مسجل می‌کنند. السد یکشنبه در هفته هجدهم لیگ ستارگان به مصاف ‌ام‌صلال می‌رود و در صورت برد پانزدهمین قهرمانی‌اش را در لیگ قطر و هفتاد و پنجمین جام تاریخش را کسب می‌کند. ‌ام‌صلال در این فصل روزبه چشمی را در اختیار دارد و در صورت شکست در این بازی اولین قهرمانی ژاوی به همراه السد در لیگ ستارگان رقم می‌خورد.
 

Page Generated in 0.0045 sec