printlogo


کد خبر: 225136تاریخ: 1399/12/4 00:00
پاسخ مطهری درباره سه خرید ناموفق یحیی:
قبول ندارم، آنها از نظر ذهنی خودشان را هماهنگ نکرده‌اند

حمید مطهری دستیار اول یحیی گل‌محمدی در کادر فنی پرسپولیس، گفت‌وگوی مفصلی با ایسنا داشته که خلاصه مهم‌ترین حرف‌هایش را می‌خوانید:
ما به کار بازیکنان‌مان ایمان داشتیم و با یک گروه که متشکل از بازیکنان و کادر فنی بود، تلاش کردیم موفقیت‌های قبلی را دوباره تکرار کنیم. تلاش و پشتکار در تیم ما وجود داشت و هر کسی به انجام وظایف خود متعهد شده بود. سعی کردیم که دوباره بتوانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم. من قبلاً هم گفته بودم که هدف کوتاه و ارزشمند ما قهرمانی نیم فصل است و خدا را شاکریم به این موفقیت دست پیدا کردیم. الان هم باید بیشتر کار کنیم که آخر فصل هم قهرمان بشویم.
 بازیکنان برای ما بسیار ارزشمند هستند اما در پرسپولیس کار گروهی بسیار مهم‌تر است. تا به حال هم بازیکنان همه تلاش‌شان را انجام داده‌اند تا بتوانند کار گروهی را به خوبی انجام بدهند. چه کسانی که قبلاً با ما بودند و جدا شدند و چه کسانی که الان با ما هستند؛ همه تلاش‌شان را می‌کنند تا بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم. من معتقدم در DNA پرسپولیس قهرمانی وجود دارد و در ذهن بازیکنان هم برنده شدن حرف اول را می‌زند.
 من همیشه براساس منطق صحبت کرده‌ام. اگر یک مربی خارجی پرسپولیس را الان به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده بود چقدر ما این موضوع را بزرگ می‌کردیم؛ اما درباره یحیی گل‌محمدی فوتبال ایران حواسش باید به او باشد. یحیی گل‌محمدی چطور باید ثابت کند که کار خوب ارائه می‌دهد. او با هنر و عشق خودش کار می‌کند. پرسپولیس با وجود کمبودهایی که وجود داشت به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و به همین خاطر فوتبال ایران باید حواسش به گل‌محمدی باشد چون توان خود را نشان داده است.
 من قبول ندارم که اینها (رمضانی، شجاعی و مهدی‌خانی) خریدهای موفقی نبودند. بازیکنانی که ما جذب کردیم لیاقت این را داشتند که در تیم باشند. یک مثال می‌زنم؛ زلاتان ابراهیموویچ به بارسلونا رفت و عملکرد موفقی در این تیم نداشت. در آن مقطع گواردیولا هدایت بارسلونا را برعهده داشت. آیا می‌توانیم بگوییم زلاتان بازیکن بدی است یا گواردیولا مربی ضعیفی بود؟ جواب من خیر است؛ هر دوی این نفرات بازیکن و مربی خوبی هستند. در فوتبال حرفه‌ای گاهی شرایط طور دیگری رقم می‌خورد و یک باشگاه بزرگ راهش را از یک بازیکن جدا می‌کند. در همه جای دنیا چنین اتفاقاتی وجود دارد. این دلیل بر ضعیف بودن آن بازیکن نیست. اگر بازیکنی نتوانسته شرایط خوبی داشته باشد این را نباید به حساب خرید بد بگذاریم. باید بپذیریم شرایط پرسپولیس بسیار سخت است و بازی کردن در تیمی مثل پرسپولیس نسبت به تیمی در انتهای جدول کاملاً متفاوت است. بازیکنان باید از نظر فکری و ذهنی خودشان را برای یک مسابقه آماده کنند. بنابراین اگر بازیکنی به یک باشگاه بزرگ مثل پرسپولیس برود و نتواند آن کیفیت همیشگی خود را به نمایش بگذارد دلیل بر این نیست که آن بازیکن خرید بدی بوده است. ما باید در این زمینه جنبه‌ها و آیتم‌های مختلف فوتبالی را ببینیم. این معنیش این نیست که مربی آن بازیکن را بد انتخاب کرده و یا آن بازیکن ضعیف بوده است. در پرسپولیس بازیکن باید بتواند خودش را از نظر ذهنی با تیم بزرگ پرسپولیس هماهنگ کند.
 کادر فنی پرسپولیس همیشه سعی کرده با بحران‌ها منطقی رفتار کند. باخت مقابل آلومینیوم نقاط ضعف زیادی را برای ما مشخص کرد. ما واقع‌بینانه آن بازی را تجزیه و تحلیل کردیم و سعی کردیم نقاط ضعف تیم‌مان را پوشش بدهیم تا شرایط بهتر شود. ما در ۱۵ هفته اخیر فقط یک بار شکست خوردیم که آن هم برابر آلومینیوم بود. بعد از آن شکست هم درس‌های زیادی گرفتیم و حواس‌مان را بیشتر جمع کردیم. هیچ وقت در این مدت ناامید نشده‌ایم چون اگر ناامید شده بودیم الان قهرمان نیم فصل نبودیم. ما سعی می‌کنیم انتقادات را با جان و دل بپذیریم اما انتقادات باید با دلیل و مدرک باشد. انتقاد درست باعث می‌شود شما در مسیر پیشرفت قرار بگیرید اما ما می‌دانیم برخی انتقادات شخصی و مغرضانه است و براساس مسائل فنی نیست.

Page Generated in 0.0063 sec