printlogo


کد خبر: 225131تاریخ: 1399/12/4 00:00
برنامه 10 ساله عزیزی‌ خادم با ذکر دقیق عدد و رقم
درآمد 15 میلیون یورویی سالانه لیگ برتر!

از بین چهار کاندیدای اصلی که برای ریاست فدراسیون فوتبال رقابت می‌کنند، تا کنون تنها مصطفی آجرلو و شهاب عزیزی‌ خادم در رسانه‌ها از برنامه‌های خود رونمایی کرده‌اند. 
علی کریمی قرار است ناگفته‌های خود را از طریق برنامه‌ای اینترنتی پخش کند و کیومرث هاشمی هم ترجیح داده که در سکوت پیش برود. حالا اما در مدت زمانی کمتر از 10 روز تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، شهاب عزیزی ‌خادم با انتشار فایلی 34 صفحه‌ای به طور جزئی برنامه‌های خود را شرح داده است.
او در مقدمه‌ برنامه مفصلی که منتشر کرده است، اینطور نوشته:
«به نام خداوند جان آفرین. با درود و مهر به پیشگاه مردم شریف و خانواده بزرگ فوتبال ایران. بی شک ابر ورزشِ فوتبال راهی به سوی اتحاد، همدلی، همراهی و انسجام بوده است اما فقدان بینش برنامه‌محور و دانش‌بنیان باعث شد که در طول چند دهه فوتبال ایران با همه استعدادها، ظرفیت‌ها و تلاش‌ها، درخشش جهانی نداشته باشد. 
از همین روی در فرصت پیش آمده بر آن شدم تا دین خود را که همانا تلاش برای بهبود وضع موجود و احیای فوتبال ملی و باشگاهی است، ادا کنم. تقدیر چنان بود تا در آستانه سال ۱۴۰۰ در مسیر اقتدار برای بازگشت اعتبار به فوتبال میهن‌مان، خود را در معرض انتخاب اعضای فرهیخته و ارجمند مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ایران، به عنوان نمایندگان خانواده بزرگ فوتبال قرار دهم. 
در مسیر پیش رو معتقدم این افراد نیستند که جایگاه فوتبال را ارتقا یا تنزل می‌دهند که همانا برنامه داشتن و عمل به آن برنامه‌هاست که فردا را می‌سازد. 
پس به اتفاق یک گروه متخصص و باتجربه، برنامه استراتژیک مدرن و مدونی را تدوین و آماده کرده‌ایم که برای قضاوت به اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ایران و شما عرضه می‌کنم. برنامه‌محوری و وفاق ملی وعده‌ای بوده که از آغاز داده بودم و اکنون آن را در معرض داوری همگان قرار داده‌ام. 
اکنون که برنامه راهبردی مدیریت مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور را به پیوست تقدیم می‌کنم با شما عهدی دوباره می‌بندم که؛ «در صورت به ‌دست آوردن اعتماد مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، نه تنها در اجرا کردن بند بند این برنامه دریغ نخواهم کرد که تمام سعی خود را به کار می‌گیرم تا موفقیت فوتبال برای تمام هواخواهان ملی و باشگاهی، مایه فخر و مباهات باشد.»
 از همین‌جا دست یاری به سوی یکایک خانواده بزرگ فوتبال دراز می‌کنم که به قول جناب حافظ علیه الرحمه: «آری به اتفاق، جهان می‌توان گرفت...»
عزیزی خادم پس از این مقدمه به توضیح برنامه‌های خود در 10 فصل با سرفصل‌های «آسیب‌شناسی وضعیت موجود»، «چشم‌انداز، مأموریت و ارزش»، «زمینه‌های اهداف استراتژیک»، «مالی و اقتصادی»، «مشارکت و مسئولیت اجتماعی»، «توسعه»، «تیم ملی»، «لیگ» و «منابع ارزی و منابع ریالی قابل انتظار» پرداخته است.
این برنامه دارای ابعاد مختلف کمی و کیفی است که یکی از این اهداف به تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی جدید به منظور ایجاد درآمد حداقل 10 میلیون یورو در سال است. او همچنین از اهداف کمی لیگ تا سال 1404 به افزایش درآمد شرکت لیگ برتر به مبلغ حداقل 15 میلیون یورو در سال اشاره کرده است.
بیان این مبالغ و جزئیات اینچنینی، برنامه عزیزی‌ خادم را از برنامه مصطفی آجرلو متمایز می‌کند و البته کار او را سخت‌تر! چرا که مصطفی آجرلو در برنامه خود صرفاً به بیان کلیات پرداخته و هیچ عدد و رقمی را بیان نکرده است. دو کاندیدای دیگر هم که هنوز برنامه مدون و مشخصی ارائه نداده‌اند.

Page Generated in 0.0072 sec