printlogo


کد خبر: 225125تاریخ: 1399/12/4 00:00
یزدی: دنبال بهانه نیستم و می‌خواهیم نتایج خوبی بگیریم
می‌توانیم کارهای شگفت‌انگیـــز انجام دهیم
من تیم را نبستم اما این مسأله نمی‌تواند بهانه‌ای باشد که نتوانیم به اهداف‌مان برسیم. قطعاً با شناخت از تیم، مسئولیت آن را پذیرفتم. نفت مسجدسلیمان جوان‌ترین تیم لیگ است که می‌تواند کارهای شگفت‌انگیز انجام دهد

سمیرا شیرمردی  
 
بعد از انتخاب حمید درخشان به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان و اعتراض‌هایی که هواداران داشتند، باشگاه خوزستانی به فکر انتخاب سرمربی بومی افتاد که در این بین چند گزینه حضور داشتند. در میان گزینه‌های مطرح شده در نهایت خبر رسید با بهروز مکوندی توافق صورت گرفته و قرار است به عنوان سرمربی جدید معرفی شود اما مکوندی در مصاحبه‌ای که با ایران ورزشی داشت این مسأله را تکذیب و اعلام کرد در صورتی هدایت نفت مسجدسلیمان را به عهده خواهد گرفت که شرایطش پذیرفته شود. هنوز یکی، دو ساعت هم از این صحبت‌ها نگذشته بود که باشگاه نفت مسجدسلیمان رسماً اعلام کرد داریوش یزدی سرمربی جدید تیم و جانشین مجتبی حسینی شده است. یزدی که 2 سال است بدون تیم بوده، حالا انگیزه زیادی دارد که در نفت مسجدسلیمان به موفقیت برسد. داریوش یزدی سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان درباره روند مذاکرات با مسئولان باشگاه، اهدافش و... صحبت‌های جالبی دارد.
 
در این چند روز گذشته اتفاقات عجیب و غریب زیادی در مورد انتخاب سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان رخ داد. با شما از چه زمانی صحبت شد و چه شرایطی برای همکاری داشتید؟
حدود 4، 5 روز پیش بود که با من رسماً صحبت شد که نهایتاً شنبه گذشته به توافق نهایی رسیدیم و قرارداد بسته شد. قرار است کارمان را هم از امروز شروع کنیم. اینکه چه شرایطی وجود داشت، باید بگویم بدون شرط و شروط نمی‌توان توافقی انجام داد اما همه این شرایط در جهت کمک کردن به مجموعه تیم و بازیکنان بوده که باشگاه هم قول داده مسائل مالی را زودتر ساماندهی کند. در این جلسه، مدیرعامل و هیأت مدیره حضور داشتند که قول دادند در چند روز آینده مشکلات مرتفع شود چون پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته است و برای تقویت تیم حتماً باید زودتر باز شود. به هر حال ما روی قول دوستان حساب باز کرده‌ایم. ضمن اینکه قرار است پرداختی‌ها از این به بعد منظم باشد تا با آسودگی کارمان را دنبال کنیم. امیدوارم در نیم فصل دوم شرایط را بهتر کنیم و روزهای خوبی را رقم بزنیم.
یعنی قبل از ماجرای آقای درخشان با شما صحبت شده بود؟
بله، قبل از این ماجراها بود. در آن زمان چند گزینه وجود داشت که در نهایت از بین گزینه‌ها به جمع‌بندی رسیدند.
خب چرا همان زمان با شما به توافق نرسیدند؟
صحبت‌های اولیه شده بود اما دیگر ادامه پیدا نکرد که ظاهرا با آقای درخشان به توافقات اولیه رسیده بودند. من واقعاً از جزئیات توافق با آقای درخشان خبر ندارم.
با توجه به اینکه شما تیم را نبستید و در نیم فصل هدایت نفت مسجدسلیمان را به عهده گرفته‌اید، چه هدفی را برای پایان فصل دنبال می‌کنید؟
درست است که من تیم را نبستم اما این مسأله نمی‌تواند بهانه‌ای باشد که نتوانیم به اهداف‌مان برسیم. قطعاً با شناخت از تیم، مسئولیت آن را پذیرفتم. مجموعه بازیکنانی باتجربه و جوان خوبی در اختیار داریم که میانگین سنی‌شان 5/23 است. یعنی نفت مسجدسلیمان جوان‌ترین تیم لیگ است که می‌تواند کارهای شگفت‌انگیز انجام دهد. اگر مشکلی به وجود بیاید به لحاظ کاری، با شناختی که از تیم دارم، با کار و تلاش بیشتر و البته همدلی بیشتر، می‌توان تیم را به سوی نتایج بهتر سوق داد. اول از همه به دنبال حفظ سهمیه نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر هستیم و بعد از آن، ارتقای جایگاه در جدول. نفت مسجدسلیمان الان با 18 امتیاز در رده دهم است که تیم‌های یازدهم و دوازدهم هم 18 امتیازی هستند و فقط به خاطر تفاضل گل کمتر در رتبه‌های پایین‌تر قرار گرفته‌اند. حتی با تیم سیزدهم جدول هم فاصله چندانی نداریم که این مسأله باعث می‌شود کار سختی داشته باشیم و باید بیشتر تلاش کنیم.
اما با تیم‌های بالای جدول هم فاصله چندانی ندارید.
بله، کلاً با دو برد می‌توانیم به رده‌های بالای جدول برسیم و با یک نتیجه بد هم به رده سیزدهم. ما باید بازی به بازی پیش برویم و وضعیت تیم را در جدول ارتقا دهیم.
با توجه به شناختی که از تیم دارید، لیست مازاد هم در نظر گرفته‌اید؟
نمی‌توانم بگویم حتماً لیست مازاد داریم اما قطعاً تیم باید تقویت شود. نیم فصل دوم همیشه سخت‌تر است چون تیم‌های پایین جدول برای فرار از سقوط، خودشان را تقویت می‌کنند و تیم‌های بالای جدول هم دنبال کسب مقام و سهمیه هستند. یکی از دلایلی هم که می‌تواند بازی‌ها را سخت‌تر کند همین شرایط است. به خاطر همین هم ما به دنبال تقویت تیم هستیم، چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ نفری.
دستیاران‌تان را انتخاب کرده‌اید؟
اجازه بدهید تا قطعی شدن، نامی نبرم اما امروز احتمالاً قرارداد آنها امضا می‌شود.
در اولین بازی، کار سختی مقابل تراکتور دارید. تیمی که تازه سرمربی جدید خود را معرفی کرده.
بله، قطعا کار سختی داریم اما باید بگویم ما 15 بازی سخت در پیش خواهیم داشت. به هر حال بازی به بازی پیش می‌رویم و تمرکزمان را روی اولین حریف‌مان می‌گذاریم. تراکتور تیم بسیار خوب و با ریشه است که مهره‌های باتجربه و بزرگی هم دارد. با این شرایط بدون شک کار سختی داریم اما باید با برنامه و هدفمند باشیم که بتوانیم به خواسته‌هایمان برسیم. تیم حریف را به خوبی آنالیز خواهیم کرد تا بتوانیم از این بازی خانگی بهترین نتیجه را به دست بیاوریم.
شما قبل از نفت مسجدسلیمان در چه تیمی مشغول بودید و آخرین تیم‌تان کجا بود؟
2 سال پیش در استقلال خوزستان بودم که نیم فصل اول با وجود اینکه تیم بسیار خوبی داشتیم که از جوان‌های بسیار خوب و باتجربه‌های تأثیرگذار تشکیل شده بود اما توجه چندانی به تیم نمی‌شد و جدا شدم. یکی از مشکلات ما کسر 6 امتیاز از تیم به خاطر شکایت بازیکن خارجی بود. البته مشکلات زیاد دیگری هم وجود داشت. در این مدت هم اینطور نبود که از فوتبال دور باشم و بازی‌ها را رصد می‌کردم. ضمن اینکه آکادمی فوتبال هم دارم. امیدوارم با کمک هواداران که رکن اصلی تیم هستند و همیشه زبانزد خاص و عام بودند، بهترین‌ها برای نفت مسجدسلیمان رقم بخورد. درست است که از حضور فیزیکی آنها محروم هستیم اما با دل بزرگی که دارند و برای تیم انرژی می‌فرستند، انگیزه می‌گیریم و تلاش می‌کنیم باعث لذت و خوشحالی‌شان باشیم.
 

Page Generated in 0.0054 sec