printlogo


کد خبر: 225108تاریخ: 1399/12/4 00:00
خبر

 تغییر برنامه فدراسیون جهانی بدمینتون در مسیر المپیک
کورسوی امید برای ثریا آقایی
فدراسیون جهانی بدمینتون زمان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک توکیو را تمدید کرد. مسابقات بدمینتون انتخابی المپیک قرار بود از ماه مارس آغاز شود اما فدراسیون جهانی بدمینتون تغییراتی در برنامه خود به وجود آورد و زمان برگزاری مسابقات را تمدید کرد. طبق اعلام برنامه جدید فدراسیون جهانی، مسابقات انتخابی از ۲۵ آوریل (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰) آغاز می‌شود و ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۴۰۰) هم به پایان می‌رسد. در همین راستا برگزاری برخی مسابقات هم به تعویق افتاده که زمان جدید آنها در ر وزهای بعد اعلام می‌شود.
این برنامه‌ریزی جدید حالا باعث شده تا سؤالاتی درباره ثریا آقایی به وجود آید. ملی‌پوش بدمینتون ایران که به دنبال گرفتن سهمیه المپیک بود و شانس بالایی هم داشت، مدتی پیش در لیگ برتر از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد. از این رو تحت عمل جراحی قرار گرفت و فعلاً دو ماه باید استراحت کند. با توجه به تغییر زمانبندی مسابقات انتخابی المپیک به نظر می‌رسد این تغییر به نفع آقایی است البته باید دید او ظرف یکی دو ماه می‌تواند خود را به مسابقات برساند و در سطحی باشد که با حریفان درجه یک خود رقابت کند.
آقایی چهار سال پیش در حالی که برای گرفتن سهمیه المپیک ریو تلاش می‌کرد مصدوم شد و ادامه مسابقات انتخابی المپیک را از دست داد و این بار هم با همین بدشانسی مواجه شد.
 
 
قهرمانی تفتیان در فرانسه
سریع‌ترین مرد ایران در رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی داخل سالن فرانسه به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.
سریع‌ترین مرد ایران در رقابت‌های بین‌المللی داخل سالن که به میزبانی فرانسه برگزار شد، در ماده ۶۰ متر به رقابت با حریفان خود پرداخت و با ثبت حد نصاب 62/ 6 ثانیه موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. در این رقابت فال محمدو از کشور میزبان با زمان 64/ 6 ثانیه نایب قهرمان شد و آموری گلیتین از فرانسه با زمان 64/ 6 ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت. حسن تفتیان، دونده المپیکی ایران مدتی است که اردوی آماده‌سازی خود را در کشور فرانسه آغاز کرده تا برای حضور در بازی‌های توکیو آماده شود.
 
 
درخواست ووشو برای عضویت در انجمن بازی‌های جهانی
فدراسیون جهانی ووشو (IWUF) متقاضی عضویت در انجمن بین‌المللی بازی‌های جهانی (IWGA) شد. انجمن بین‌المللی بازی‌های جهانی پیش از این اساسنامه خود را در نشست عمومی سالانه ۲۰۲۰ تنظیم کرده بود تا بتواند در آن جلسه سالانه اعضا را از راه دور سازماندهی کند. اساسنامه جدید همچنین اجازه می‌دهد تا تصمیماتی، مبنی بر عضویت اتخاذ شود. فدراسیون بین‌المللی ووشو درخواست رسمی خود را برای پیوستن به خانواده بازی‌های جهانی تا پایان ۱۵ فوریه ۲۰۲۱ (۲۷ بهمن) ارسال کرده است. در صورتی که اکثریت دو سوم از فدراسیون‌های عضو موجود درخواست IWUF را تأیید کنند، این پذیرش عضویت صورت می‌گیرد. نشست عمومی سالانه این سازمان در تاریخ ۲۷ مه ‌۲۰۲۱ (۶ خرداد ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

 


Page Generated in 0.0055 sec