printlogo


کد خبر: 225102تاریخ: 1399/12/4 00:00
خبر

سردیس آیدین در موزه ورزش
سردیس شادروان آیدین نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران به منظور نگهداری در موزه ورزش ایران ساخته خواهد شد. با پیشنهاد رامین طباطبایی و موافقت رئیس کمیته ملی المپیک، سردیس شادروان آیدین نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در موزه ورزش ایران قرار خواهد گرفت. در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان ملی ایران که هفته گذشته در موزه ورزش برگزار شد، با پیشنهاد رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال و موافقت سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، قرار بر این شد تا سردیس شادروان آیدین نیکخواه بهرامی کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال ایران ساخته شده و در مراسمی با حضور وزیر ورزش و جوانان، در موزه ورزش ایران قرار بگیرد. آیدین نیکخواه بهرامی یکی از ستاره‌های اصلی تیم ملی بسکتبال در اولین قهرمانی تاریخ این تیم در آسیا بود که در دی‌ماه 1386 در اثر یک سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفت.
  
 
دوشنبه، فینال لیگ برتر هندبال زنان
جدال اشتادسازه و شاملی برای قهرمانی
دو تیم اشتادسازه و فولاد مبارکه سپاهان به فینال رسیدند تا روز دوشنبه تکلیف قهرمان لیگ برتر هندبال زنان را مشخص کنند. در نخستین دیداری که در مرحله نیمه نهایی برگزار شد، دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و اشتادسازه مشهد مقابل هم ایستادند که این بازی با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ به سود تیم اشتادسازه به پایان رسید و این تیم به فینال رسید. در دیگر دیدار تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با حساب ۲۷ بر ۱۹ مقابل تأسیسات دریایی به برتری رسید و دیگر فینالیست این رقابت‌ها شد. بر این اساس دو تیم نیروی زمینی شهید شاملی و اشتادسازه مشهد باید روز دوشنبه (چهارم اسفند) ساعت ۱۶:۰۰ برای تعیین قهرمان این دوره از مسابقات مقابل هم قرار گیرند. همچنین دیدار رده‌بندی دو تیم تأسیسات دریایی و فولاد مبارکه سپاهان ساعت ۱۳:۳۰ روز دوشنبه انجام می‌شود.
 
 
سرمربی صربستانی واترپلو به ایران آمد
چیریچ برگشت
سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران با استقبال نماینده فدراسیون، اعضای کادر فنی و تعدادی از ملی‌پوشان واترپلو وارد تهران شد. چیریچ در فرودگاه امام خمینی با استقبال نادر غفوری (سرپرست)، وحید رضایی (مربی) و محسن برادری مسئول تشریفات فدراسیون و تنی چند از بازیکنان و اعضای تیم ملی واترپلو ایران در بدو ورود مواجه شد و پس از خوش و بش در سالن ترانزیت تا محل اسکانش در تهران بدرقه شد. الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران برای شروع دور جدید تمرینات و اردوهای تیم ملی با هدف موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو صبح روز گذشته یکشنبه سوم بهمن وارد تهران شد.
 
 
انتقاد اتحادیه جهانی بوکس از IOC
ادعای برگزاری مسابقات در بحران کرونا
اتحادیه جهانی بوکس (AIBA) از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به دلیل لغو بازی مقدماتی کسب سهمیه المپیک توکیو انتقاد کرد. قرار بود ۵۳ سهمیه المپیک در مسابقات جهانی پاریس توزیع شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا کارگروه ویژه بوکس IOC این مسابقات را لغو کرد. بر این اساس سهمیه المپیک در رشته بوکس بر اساس رنکینگ توزیع می‌شود. فدراسیون جهانی بوکس در بیانیه‌ای نگرانی خود را در مورد این تصمیم اعلام و ادعا کرد که با وجود چالش‌های ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا، برگزاری مسابقات مقدماتی کسب سهمیه همچنان امکانپذیر است. در این بیانیه آمده است: «ما به تصمیم همکاران خود در کارگروه ویژه احترام می‌گذاریم. برای ما مهم است که بوکس ​​را در برنامه المپیک بیابیم و رویای المپیک ورزشکاران خود را برآورده کنیم. با این حال، معتقدیم که حفظ مسابقات مقدماتی امکانپذیر بود زیرا فدراسیون جهانی بوکس از مراقبت‌های بهداشتی ورزشکاران، مربیان و مسئولان همواره استقبال کرده و برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز در این خصوص داشته و در دستور کار دارد. در این زمان چالش‌برانگیز، AIBA (فدراسیون جهانی بوکس) تلاش می‌کند تا با رعایت تمام اقدامات ایمنی، هرچه بیشتر مسابقات را میزبانی کند.»
 
 
آغاز تمرینات کاراته در ورزشگاه انقلاب
مبارزه تمرینی بعد از منفی شدن تست‌ کرونا
پس از منفی اعلام شدن تست کرونای ورزشکاران و کادر فنی تیم ملی کاراته در هفتمین مرحله از اردو تمرینات ملی‌پوشان از روز گذشته آغاز شد. مرحله هفتم از اردوی تیم ملی کاراته از روز گذشته با آزمایش کرونا آغاز شد که پس از منفی اعلام شدن تست کرونا ورزشکاران و کادر فنی، تمرینات تیم ملی با حضور تمامی ستاره‌های کاراته ایران در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد. ملی‌پوشان کاراته کشورمان از روز گذشته تا 9 اسفند‌ماه هفتمین مرحله اردویی را در دو نوبت صبح و عصر تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی انجام می‌دهند. اردوهای ملی‌پوشان کاراته ایران جهت حضور در رقابت‌های کاراته وان استانبول، مراکش و پاریس که یکی از رقابت‌های گزینشی برای المپیک توکیو است، تشکیل شده است.
 

Page Generated in 0.0049 sec