printlogo


کد خبر: 225101تاریخ: 1399/12/4 00:00
خبر

نوله قهرمان اوپن استرالیا شد
سایه جوکوویچ روی فدرر و نادال
نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان با فتح رقابت‌های اوپن استرالیا، نه تنها رکورد خود به عنوان پرافتخارترین مرد در تاریخ این رقابت‌ها را ارتقا داد بلکه فاصله خود با رکوردداران قهرمانی در گرنداسلم‌ها را نیز کاهش داد. رقابت‌های اوپن استرالیا، نخستین گرنداسلم نخست فصل دیروز در حالی تمام شد که نواک جوکوویچ شاید خیلی راحت‌تر از آنچه که تصور می‌شد مقابل حریف روس خود دانیل مدودف به برتری رسید. جوکوویچ که با هشت قهرمانی رکورددار قهرمانی در اوپن استرالیا بود، در سه ست متوالی با نتایج 7-5، 6-2 و 6-2 به پیروزی رسید و برای نهمین بار قهرمانی در این رقابت‌ها را جشن گرفت. با کسب این افتخار، ستاره صرب تعداد قهرمانی‌هایش در گرنداسلم‌های تنیس را به 18 جام افزایش داد و از این رو فاصله خود با رکوردداران فتح گرنداسلم‌ها یعنی راجر فدرر و رافائل نادال که هر کدام 20 بار قهرمان این رقابت‌ها شده‌اند را کم کرد. این بیست‌ و ‌هشتمین حضور جوکوویچ در فینال‌های گرنداسلم‌ها بود. همچنین این دومین شکست متوالی مدودف، مرد شماره 4 تنیس جهان در فینال گرنداسلم‌ها مقابل «نوله» پس از باختش به او در فینال اوپن آمریکای سال 2019 بود که به این ترتیب او را در حسرت کسب قهرمانی در این رقابت‌ها گذاشت. مدودف در مجموع تنها دو بار به فینال رقابت‌های گرنداسلم راه پیدا کرده و در هر دوی آنها هم مغلوب جوکوویچ شده است. مسابقه فینال اوپن استرالیا، در حالی با حضور هواداران به اندازه 50 درصد از ورزشگاه راد لاور شهر ملبورن برگزار شد که نگرانی‌هایی درباره فاصله کم میان تماشاگران وجود داشت بخصوص که به دلیل افزایش شیوع کرونا در استرالیا طی یک دو هفته اخیر، از چند روز پیش ورود تماشاگران به استادیوم‌ها به کلی ممنوع شده بود.
 
 
 شارلوت هورنتس 102 – گلدن‌استیت 100
جنگجویان دست خالی ماندند
دومین باخت متوالی تیم گلدن‌استیت وریرز رقم خورد و جنگجویان گلدن‌استیت که در خانه اورلاندو مجیک تن به شکست داده بودند، یک روز بعد با تنها دو امتیاز اختلاف در خانه تیم شارلوت هورنتس مغلوب زنبورها شدند تا اختلاف باخت‌ها و بردهای این تیم در فصل جاری به حداقل برسد. این پانزدهمین باخت گلدن‌استیت وریرز در سی‌و‌یکمین بازی‌اش در فصل جاری NBA‌ بود که این تیم را در رده هشتم جدول نگه داشت. کلی اوبر جونیور گارد تیم گلدن‌استیت 25 امتیاز گرفت تا امتیازآورترین بازیکن تیمش باشد. در سمت مقابل اما هورنتس که از باخت خانگی‌ دوشنبه هفته گذشته به بعد فرصت استراحت داشت، ضمن جبران آن باخت موفق شد چهاردهمین پیروزی خود در بیست‌و‌نهمین بازی‌اش در این فصل را کسب کند و با آن به رده هفتم جدول صعود کند. بیشترین سهم از امتیازات این تیم را هم‌ تری روزیر داشت که در 39 دقیقه حضورش در میدان 36 امتیاز کسب کرد. امتیازات او برای هورنتس از دو برابر دومین بازیکن امتیازآور تیم پی‌جی واشنگتن (15 امتیاز) هم بیشتر بود.
 
 
لس‌آنجلس لیکرز 94 – میامی هیت 96
غافلگیری جیمز و دوستان در خانه
در یکی از غیرمنتظره‌ترین اتفاقات فصل جاری NBA، قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها تیم لس‌آنجلس لیکرز در خانه خود، سالن استیپلز سنتر شهر لس‌آنجلس مقابل تیم دهم جدول کنفرانس شرق، تیم میامی هیت تن به شکست داد. هیت با درخشش دو بازیکنش کندریک نان که 27 امتیاز گرفت و جیمی باتلر که 24 امتیاز به ثبت رساند، در کوارتر نخست با ارائه یک بازی مقتدرانه طوری مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها را غافلگیر کرد که حتی پیروزی این تیم در سه کوارتر بعدی هم باعث موفقیتش نشد. میامی هیت که در کوارتر نخست با نتیجه 36 به 22 به برتری رسید، کوارترهای بعدی را با نتایج 29 به 23، 25 به 22 و 17 به 15 باخت. با این وجود در نهایت با 2 امتیاز اختلاف و با نتیجه 96 به 94 پیروز شد. این سیزدهمین پیروزی میامی هیت در سی‌امین بازی‌اش در این فصل بود که این تیم را در رده دهم جدول کنفرانس شرق نگه داشت. اما لیکرز که در غیاب آنتونی دیویس، دیگر ستاره بزرگش لبران جیمز کمتر از حد انتظار امتیاز کسب کرد (جیمز در 37 دقیقه حضورش در زمین بازی 19 امتیاز گرفت، 9 ریباند و 9 پاس گل داشت) برای نهمین بار در سی‌و‌یکمین بازی‌اش متحمل شکست شد و نتوانست در جدول کنفرانس غرب از رقیب همشهری‌اش لس‌آنجلس کلیپرز سبقت بگیرد و در رده سوم باقی ماند. جیمز در این بازی امتیازآورترین بازیکن تیم خودش هم نبود چرا که کایل کوزما بیشترین امتیاز را برای لیکرز کسب کرد.
 

Page Generated in 0.0056 sec