printlogo


کد خبر: 225095تاریخ: 1399/12/4 00:00
اوزاکا: نمی‌خواهم با فشار و انتظارات بالا عملکردم ضعیف شود

 نائومی اوزاکا می‌گوید که نمی‌خواهد این پرسش که چند گرند اسلم را فتح خواهد کرد روی او فشار بیاورد. اوزاکا اخیراً دوباره قهرمان اوپن استرالیا شده است.
این تنیسور 23ساله با برد در دو ست با نتایج 4-6 و 3-6 مقابل جنیفر بردی در فینال اوپن استرالیا، چهارمین گرند اسلم خود را به دست آورد. بردی آمریکایی در رده 22ام بهترین تنیسورهای زن دنیا است و در این بازی، 7500 نفر اجازه آن را یافتند که در ورزشگاه حاضر باشند.
اوزاکا در سال 2019 هم در ملبورن پارک فاتح این رقابت‌ها شده بود. دو قهرمانی دیگر او در سال‌های 2018 و 2020 در اوپن آمریکا بوده است.
پیروزی مقابل بردی که اولین حضورش در فینال یک گرند اسلم را تجربه می‌کرد، بیست و یکمین پیروزی پیاپی این تنیسور ژاپنی را رقم زد. اوزاکا از فوریه 2020 تاکنون در تمامی دیدارهایش پیروز شده است.
اوزاکا اولین تنیسور زن پس از مونیکا سلز در سال 1991 است که در هر چهار فینال اول خود در گرند اسلم‌ها پیروز می‌شود.
متس ویلاندر، فاتح هفت گرند اسلم گفته بود که اوزاکا می‌تواند دست کم 10 قهرمانی در گرند اسلم‌‌ها داشته باشد اما اوزاکا می‌گوید: «می‌خواهم اوضاع را کلی نبینم. می‌خواهم در حال حاضر زندگی کنم. البته برایم افتخارآمیز است که او این حرف را زد اما نمی‌خواهم با فشار و انتظارات بالا، عملکردم ضعیف شود. می‌دانم افرادی که مقابلشان بازی می‌کنم بهترین‌های دنیا هستند. می‌دانید، اگر زمان آن فرا برسد که یک گرند اسلم دیگر فتح کنم، این اتفاق خواهد افتاد اما در حال حاضر تنها می‌خواهم روی چیزی که کنترل دارم تمرکز کنم و آن تلاش بسیار است و اینکه برای خودم فرصت ایجاد کنم.»
اوزاکا گفته بزرگ‌ترین هدفش این است که الهام‌بخش نسل جدیدی از استعدادهای تنیس باشد.
این تنیسور ژاپنی سفیر تنیس در داخل و خارج میدان است و امیدوار است که تأثیر زیادی روی افراد بگذارد: «امیدوارم دوران بازی من آنقدر طول بکشد که یک بار با دختری بازی کنم که بگوید من زمانی بازیکن محبوب او بوده‌ام. برای من، این جالب‌ترین اتفاق ممکن خواهد بود. خودم هم احساسات مشابهی از تماشای بازیکنان محبوبم داشته‌ام. متأسفانه نتوانستم با لی نا (قهرمان چینی دو گرند اسلم) بازی کنم اما می‌دانم که ورزش به این ترتیب به پیش می‌رود.»
اوزاکا حالا پس از اشلی بارتی در رده دوم تنیسورهای دنیا قرار دارد. دلیلش هم این است که سیستم رده‌بندی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، فعلاً دوساله است.
اوزاکا همچنین گفته که بهترین بخت او برای فتح گرند اسلم بعدی در اوپن فرانسه است، نه روی چمن ویمبلدون. او می‌گوید که انتظاراتی که از او می‌رود نتیجه پیشرفتی است که در سال‌های اخیر داشته است: «می‌دانم که چقدر سخت تلاش کرده‌ام، چون وقتی هر دو قهرمانی اولم (اوپن آمریکا در 2018 و اوپن استرالیا در 2019) را فتح کردم، بچه بودم. من واقعاً نمی‌دانستم دارم چه کار می‌کنم. من بازی‌هایم را می‌بردم اما از آن لحظات واقعاً لذت نمی‌بردم.»
 

Page Generated in 0.0039 sec