printlogo


کد خبر: 225005تاریخ: 1399/12/2 00:00
خانه‌ای که طارمی برای خودش می‌سازد

مازیار گیلکان
 
مهدی طارمی جوان ۱۸ یا ۲۰ ساله نیست اما درخشش در اروپا را تازه آغاز کرده است. او به ۲۹ سالگی نزدیک شده و این سن مناسبی برای آغاز تجربه‌های بزرگ در اروپا نیست.
طارمی اما در این تلف شدن فرصت‌هایش خود نیز نقش داشت. وقتی ماجراهای پرسروصدای رفت و برگشت او به ریزه‌اسپور را به یاد می‌آوریم، می‌بینیم همان حکایت او را چند سال در مسیر رشد عقب انداخت، اگرچه در آن مقطع خیال می‌کرد هدیه حسین هدایتی یا بازگشت به پرسپولیس اوج رؤیایش خواهد بود. طارمی وقتی به الغرافه رفت، شاید تصور کرد که تصمیمات خوبش را تکمیل کرده است اما واقعیت این است که زندگی حرفه‌ای برای او تازه آغاز شده است.
درخشش مهدی طارمی خوشحال‌کننده و جذاب است. گل او به یوونتوس و درخششی که دنباله‌دار خواهد بود اما آنها که فوتبال طارمی را می‌شناسند، می‌دانند او چند سال از بهترین سال‌های دوران فوتبالش را بدون آنکه قدر سرمایه‌اش را بداند، گذراند.
طارمی در پرتغال حالا عالی‌ترین سطح را تجربه می‌کند. او به بازیکنی مؤثر و شخصیتی کوشا در پورتو تبدیل شده اما می‌توانست چندین سال زودتر چنین درخششی را آغاز کند.
مهدی طارمی البته سرشار از شور و انگیزه است. فوتبالش به پختگی رسیده و او به بازیکنی باتجربه تبدیل شده و این می‌تواند سرعت رشد او را در آینده بیشتر کند.
مهدی طارمی همیشه می‌تواند آقای گل باشد، مثل دو بار در ایران و یک بار در لیگ پرتغال. گل ثانیه ۶۳ طارمی پس از گل ثانیه ۲۴ دیوید آلابا برای بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۳، دومین گل سریع تاریخ مرحله حذفی لیگ قهرمانان بود، همان چیزی که نام مهدی را در جایگاه ویژه‌ای ثبت کرد. همه اینها یعنی طارمی همیشه برای حریفان یک خطر بزرگ است و این روند او را به قله‌های بلندتری می‌رساند، اگرچه سن و سال او برای درخششی بزرگ و طولانی مناسب نباشد.
بهترین جملات را اما طارمی درباره خودش گفته است: «خیلی کار سختی است. قبل از بازی با یووه، برادرم یک ویدیوی انگیزشی برای من فرستاد ولی خیلی زود پاک کرد. گفت نمی‌دانستم مسائل انگیزشی روی تو جواب نمی‌دهد و خودت انگیزه داری. هیچ وقت ویدیوها یا اینکه مثلاً بخواهم خودم را با یک نفر وارد چالش کنم، جذابیت خاصی برای من ندارد و همیشه این اتفاق سریع از ذهنم پاک می‌شود. سعی می‌کنم آجرهایی که به سمتم پرتاب می‌شود را بگیرم و برای خودم خانه بسازم. از نظر من یک فوتبالیست اگر می‌خواهد کامل شود، باید همه این‌ها را داشته باشد یعنی آجرها را روی هم بگذارد تا یک خانه برای خودش بسازد.»
خانه مهدی طارمی شاید در آینده جذاب و دیدنی باشد.

Page Generated in 0.0054 sec