printlogo


کد خبر: 224999تاریخ: 1399/12/2 00:00
اجرای خیابانی و گزارش احمدی را دوست ندارم، هرجا رشیدپور را ببینم روی بر‌می‌گردانم
جنجال جدید سرهنگ علیفر

ملیکا اربابی
 
علیرضا علیفر چندسالی است که به مدد گزارش‌های پرحاشیه‌ای، از یک گزارشگر تبدیل به یک سلبریتی شده. دابسمش‌های او در اینستاگرام زمانی یکی از محبوب‌ترین ژانرهای این شبکه اجتماعی بودند و حتی پای علیفر را به تبلیغات فضای مجازی هم باز کرد.
علیفر که همیشه به داشتن زبانی تند درباره اتفاقات دور و برش و حتی همکارانش شهره است، روز گذشته میهمان برنامه عطسه شبکه سه بود و حرف‌های بحث‌برانگیزی مطرح شد. او ابتدا گفت: «70 درصد مردم برای تفریح فوتبال را تماشا می‌کنند و من برای آنها فوتبال را گزارش نمی‌کنم!» این درست برخلاف صحبت‌های اوست که چندی پیش مطرح کرده بود. علیفر سال گذشته گفته بود دلیل گزارش‌های پرحاشیه‌اش این است که از همه قشری فوتبال تماشا می‌کنند و او نمی‌خواهد فقط خود جریان فوتبال را گزارش کند.
آنهایی که هر هفته فوتبال‌های اروپا را از شبکه سه و یا ورزش دنبال می‌کنند، می‌دانند که اتفاقاً گزارش‌های علیفر نه تنها فنی نیستند بلکه بیشتر بر محور اطلاعات برآمده از ویکی‌پدیای تیم‌ها و بازیکنان درون زمین می‌گردد. سرهنگ در برخی بازی‌ها در 30 دقیقه اول بازی فقط اطلاعات عمومی بازیکنان و زمین و تیم‌ها را می‌دهد و اصلاً کاری به جریان بازی ندارد و شاید تنها اظهارنظر فنی‌اش این باشد که دفاع خطی به کار نمی‌آید!
این البته تنها قسمت بحث‌برانگیز مصاحبه او با برنامه عطسه نبود. علیفر در قسمتی از برنامه وقتی عکس کی‌روش نمایش داده شد تا نظرش را درباره او بگوید، گفت: «کی‌روش دستیار فرگوسن بود. آنجا معروف بود و آمد هفت، هشت سال پول‌های ما را برد و هیچ کاری برای فوتبال ما انجام نداد. الان رفته کلمبیا و دارد تیم کلمبیا را هم نابود می‌کند.»
او نظر چند وقت پیشش با سایت آنتن درباره مجید جلالی را هم تکرار کرد: «مجید جلالی از یورگن کلوپ ‌هم شاید بهتر باشد. او در سطح مربیان برتر اروپاست.»
و بعد وقتی نوبت به صحبت درباره همکارانش رسید، با همان صراحت همیشگی گفت: «اجرای جواد خیابانی را دوست ندارم. گزارشش را دوست دارم. از صدای خوبی برخوردار است و بین گزارشگران، گزارش او را بیشتر می‌پسندم.»
علیفر البته درباره دلیل عدم علاقه‌اش به اجرای خیابانی هم توضیحات جالبی داد: «اجرای خیابانی توی ذوق بیننده می‌زند. مدام بین حرف‌ مهمانان برنامه می‌پرد. اگر این کار را نکند شاید بهتر باشد»
این گزارشگر جنجالی وقتی عکس پیمان یوسفی به نمایش در‌آمد، گفت: «این بار برعکس. اجرای یوسفی را بیشتر از گزارشش دوست دارم. پیمان بسیار انسان با ادبی است. سال‌ها پیش وقتی من داشتم یک بازی را در ورزشگاه آزادی به صورت ایستاده گزارش می‌کردم، دیدم یک جوان مدام پشت من ایستاده و من را نگاه می‌کند. در بین دو نیمه خیلی مؤدب جلو آمد و گفت من می‌خواهم گزارشگر شوم. گفته‌اند بیایم از شما تجربه کسب کنم.»
علیفر در ادامه البته گفت متأسف است که پیمان یوسفی به جای اجرا در شبکه سه در شبکه یک در حال اجرای برنامه است.
اما شاید جالب‌ترین اظهارنظر او درباره همکارانش، مربوط به موضع گیری او درباره محمدرضا احمدی باشد: «یکی از همکاران من است.»
این واکنش تک جمله‌ای نشان می‌داد او رابطه خوبی با محمدرضا احمدی ندارد چون وقتی مجری خواست واکنش بیشتری از علیفر درباره گزارش احمدی بگیرد، گفت: «گزارش احمدی را دوست ندارم.»
جنجالی‌ترین بخش مصاحبه علیفر با برنامه عطسه اما درباره رضا رشیدپور بود. مجری معروف شبکه سه چند سال پیش علیفر را به دلیل اشتباهش در ماجرای سازنده ورزشگاه پاری سن ‌ژرمن که به اشتباه امیر دولاب گفته بود، روی آنتن شماتت کرده بود و علیفر هم بعداً بیانیه‌ تندی علیه او داد.
صحبت‌های علیفر در بخش پایانی حضورش در شبکه سه را بخوانید: «یکی از همکاران به شدت من را آزرده کردند. ایشان آقای رشید‌پور بودند. شما به عنوان مجری در برنامه‌تان یک اشتباهی مرتکب می‌شوید. در رسانه‌ها همه به شما حمله می‌کنند. آن زمانی است که باید همکارانتان از شما حمایت کنند. اشتباه مال همه است و در برنامه زنده این مسائل طبیعی است. من هر جایی عکس آقای رشیدپور را ببینم، رویم را
 بر می‌گردانم.»
علیفر در این لحظه با قهقهه زدن و خندیدن در حالی‌که ادای رشید‌پور را در‌می‌آورد، صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: «ایشان در برنامه‌ای شروع کردند به خندیدن و کلمه دروازه دولاب را بارها به کار بردند. من در رسانه‌ها بیانیه‌ای صادر و به شدت از کسانی که از همکار خود حمایت نمی‌کنند، اعلام انزجار کردم. بیانیه خیلی تند و تیزی منتشر کردم صرفاً به خاطر کسانی که منتظر هستند از اتفاقات به سود خودشان استفاده کنند.»
 

Page Generated in 0.0051 sec