printlogo


کد خبر: 224997تاریخ: 1399/12/2 00:00
آریگو ساکی: شانس قهرمانی میلان بیشتر است

آریگو ساکی، مربی سابق میلان و تیم ملی ایتالیا تحلیل جذابی از کورس قهرمانی سری A در این فصل ارائه کرد. ساکی 74 ساله می‌گوید اینترمیلان و یوونتوس اتکای زیادی به بازیکنان کلیدی‌شان، روملو لوکاکو و کریستیانو رونالدو دارند اما میلان را به خاطر عملکرد خوبش در نبود زلاتان ابراهیموویچ ستود. اینتر با 50 امتیاز در صدر جدول قرار دارد با یک امتیاز اختلاف نسبت به میلان. یووه آندره‌آ پیرلو هم با 42 امتیاز و یک بازی کمتر چهارم است، رم 43 امتیازی است.
ساکی گفت: «در سری A سه تیم برای قهرمانی می‌جنگند. اینتر لوکاکو را دارد، یوونتوس رونالدو را و میلان ابراهیموویچ را. هر کدامشان پایین‌تر از حد استاندارد بازی کنند، نمی‌توانند موفقیتی به دست آورند. میلان فرق دارد چون تیم استفانو پیولی یک گروه است، آنها حتی بدون ابراهیموویچ به موفقیت رسیدند.»
فرداشب دو تیم میلانی فینال زودهنگام سری A را برگزار می‌کنند، اگر اینتر برنده شود، جایگاهش در صدر جدول را تثبیت می‌کند و اگر میلان به پیروزی برسد، از تیم همشهری سبقت می‌گیرد.
ساکی با غوغای دربی میلان آشنا است چون دو دوره موفق را به عنوان مربی میلان سپری کرده. این تاکتیسین متولد فوزینیانو به خاطر رهبری یکی از بهترین تیم‌های تاریخ میلان در سال‌های 1991-1987 مشهور است؛ در آن دو بار پیاپی قهرمان اروپا شدند ضمن اینکه توانست ایتالیا را به فینال جام جهانی 1994 برساند.
او در دوران بازنشستگی با قدرت فوتبال جهان را رصد می‌کند و تأکید کرد بر اینکه همه اعضای باشگاه در یک مسیر حرکت کنند همانطور که میلان پرستاره او بود: «خیلی مهم است، چون مربی یک نفر است و بدون کمک دیگران کاری از پیش نمی‌برد. مربی نمی‌تواند انتظار زیادی داشته باشد اما انتظار دارد بازیکنانش با تمام وجود بازی کنند. تصور کنید یک نفر کمدین‌های خیلی خوبی را به استیون اسپیلبرگ بدهد، او می‌گوید من با این کمدین‌ها در یک فیلم درام 
چه کنم؟»
 

Page Generated in 0.0058 sec