printlogo


کد خبر: 224996تاریخ: 1399/12/2 00:00
لیورپول- اورتون؛ ساعت 21:00
بهانه‌هایی برای خوشبینی کلوپ

این هفته دربی مرسی‌ساید، مصاف لیورپول و اورتون در ورزشگاه آنفیلد، با شرایطی متفاوت نسبت به دربی‌های قبلی این منطقه برگزار می‌شود.
لیورپول در دویست‌و‌سی‌و‌هشتمین اپیزود از یکی از پرهیاهوترین نبرد رقبای همشهری در تاریخ فوتبال انگلیس، در حالی میزبان اورتون خواهد بود که دقیقاً یک ماه پیش روند شکست‌ناپذیری 4 ساله‌اش در بازی‌های خانگی که به 68 بازی رسیده بود، پایان یافت آن هم در شرایطی غیرمنتظره و قبول شکست برابر برنلی که ویرانه‌‌ای از آنفیلد باقی گذاشت. بعد از آن هم دو باخت دیگر برابر برایتون و منچسترسیتی در کارنامه لیورپولی‌ها به ثبت رسید تا روزهای شکست‌ناپذیری این تیم در خانه که از روز 23 آوریل 2017 آغاز شده بود، به طور کامل از یاد همه برود. برای اولین بار از دهه 60 است که لیورپول در سه بازی متوالی‌اش در آنفیلد می‌بازد اما بازی امشب مقابل اورتون فرصتی برای پایان دادن به سریال باخت‌‌‌های خانگی است بخصوص که تیم آبی‌پوش منطقه مرسی‌ساید آمار جالبی در مصاف‌های قبلی‌اش با همشهری قرمزپوش ندارد. آمارها می‌گویند که از ماه سپتامبر سال 1999 که کوین کمپبل گل برتری اورتون را در آنفیلد به لیورپول زد، این تیم دیگر هرگز نتوانسته در خانه اصلی‌ترین دشمنش به پیروزی دست پیدا کند.
علاوه بر این یک دلیل دیگر برای خوشبینی لیورپولی‌‌ها وجود دارد و آن برگزاری بازی در ساعت 5:30 به وقت محلی است. طبق آمارها لیورپول 78 درصد از بازی‌هایش در لیگ که در این زمان برگزار شده را برده است. در 27 بازی اخیر شاگردان کلوپ در این ساعت، آنها موفق به کسب 21 پیروزی شده‌اند. کلوپ پیش از این بارها از برگزاری بازی‌های تیمش در میانه روز بخصوص بعد از شروع مجدد بازی‌های لیگ برتر پس از وقفه بازی‌های ملی گلایه کرده بود و برگزاری دربی در ساعات عصر برای او خوشایندتر است.
 

Page Generated in 0.0055 sec