printlogo


کد خبر: 224994تاریخ: 1399/12/2 00:00
نگاهی به سقوط سرنا ویلیامز در استرالیا
وداع ملکه تنیس

 مارکو لنجر
 
 کنفرانس خبری سختی برای سرنا ویلیامز بود.
اول خبر خوب: او فعلاً بازنشسته نمی‌شود. سرنا هرگز نمی‌تواند از مرکز توجه خارج شود و این اهمیت تنیسور 39 ساله‌ای است که 23 قهرمانی در گرنداسلم‌ها به دست آورده. وقتی او بازی می‌کند، جهان تنیس به وجد می‌آید.
حالا خبر بد: به نظر می‌رسد سرنا توان کناره‌گیری را ندارد. بعد از تولد دخترش، الکسیس المپیا، ویلیامز بی‌وقفه تلاش کرد برای رسیدن به بیست و چهارمین قهرمانی و برابرشدن با رکورد زنان اما بعد از قهرمانی در اوپن استرالیای 2017 هیچ فینالی را نبرده و در چهار حضورش در این بازی بازنده شده. رکورد تاریخی مارگارت کورت همچنان از سرنا فرار می‌کند که در مسابقات اوپن استرالیای امسال، از گردنبند «ملکه» استفاده می‌کرد. او حالا باید قناعت کند به تعریف و تمجیدهای رقبای جوانش از جمله نائوکی اوزاکای ژاپنی بعد از آنکه در نیمه‌نهایی نخستین گرنداسلم فصل شکستش داد.
 
کنفرانس خبری بی‌حال
بعد از این باخت، سرنا در کنفرانس خبری حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران جواب داد با کمی بی‌میلی. در آخر وقتی از او پرسیدند آیا این آخرین تورنمنتش در ملبورن بوده، با لبخند جواب داد: «نمی‌دانم. اگر بخواهم خداحافظی کنم، به هیچ‌کس نمی‌گویم.» سؤال بعدی اینکه آیا می‌خواهد استراحت کند بعد از یک بازی پراشتباه: «نمی‌دانم، خسته‌ام». بعد هم جلسه را ترک کرد.
 
بگذارید سرگرمتان کنم!
بر اساس اعلام فدراسیون تنیس زنان (WTA)، این آمریکایی در مجموع 93 میلیون دلار جوایز مالی به دست آورده. این شاید بخشی از درآمد او باشد که سال 1995 در 14 سالگی حرفه‌ای شد. 73 قهرمانی او و از جمله 23 گرنداسلم باعث می‌شود او را بهترین بازیکن بعد از جدایی اشتفی گراف از زمین‌های تنیس بدانیم. او در 39 سالگی توانسته به نیمه‌نهایی استرالیا برسد. او مادرزاد سرگرم‌کننده است. اما ملکه تنیس به رده یازدهم رنکینگ جهانی سقوط کرده است. قبلاً هم چنین رتبه‌ای داشته اما برگشته. حالا دیگر نمی‌تواند آن بردهای بزرگ که به صدر جدول برترین‌ها برش گرداند را به دست آورد. او هنوز این توان را دارد هر حریف مردی- واقعاً هر حریفی- را با ضربات قدرتمندش ناکام کند اما نمی‌تواند انکار کند سرزندگی و چابکی سال‌های اولش را ندارد.
 
یک پایان برازنده
اگر ویلیامز بازی با اوزاکا در نیمه‌نهایی ملبورن را می‌برد، راهش برای آن جام بیست و چهارم لعنتی آسان بود چون در فینال برابر هموطن کم‌تجربه‌اش جنیفر برادی قرار می‌گرفت. ویلیامز این را می‌دانست و برای همین آن واکنش سرد و سخت را در کنفرانس خبری داشت اما باخت 6 بر 3 و 6 بر 4 را نمی‌توان دقیقاً یک نتیجه نزدیک دانست. سرنا در حال ترک راد لاور آره‌نا خداحافظی طولانی با هواداران داشت در حالی که دستش روی قلبش بود.
 
امروز؛ فینال
اوزاکا امروز برای رسیدن به قهرمانی نخستین گرنداسلم سال 2021 برابر جنیفر برادی بازی می‌کند. او 20 بازی است که نباخته ضمن اینکه در هیچ فینال گرنداسلمی شکست نخورده. حریف او برادی است که برابر کارولینا موچووا از جمهوری چک پیروز شده و برای اولین بار به فینال یک گرنداسلم رسیده. این بازی تکرار نیمه‌نهایی اوپن آمریکا در سال 2020 است که اوزاکا به پیروزی رسید.
منبع: دویچه وله
 

Page Generated in 0.0055 sec