printlogo


کد خبر: 224989تاریخ: 1399/12/2 00:00
واکنش محمد امین اسدی به محرومیتش بعد از 5/2 سال:
داشتم اوج می گرفتم محــروم شدم!
من 2، 3 بازی است که خوب کار کردم و علاوه بر اینکه گل زدم، پاس گل دادم و پنالتی گرفتم. حالا که دارم به اوج می‌رسم، محروم شدم.ابلاغیه‌ای نزده بودند و حالا باید مبلغ 32 میلیون تومان را به عنوان جریمه پرداخت کنم تا بتوانم بازی کنم

گفت و گو
سمیرا شیرمردی 
 
تابستان سال 97 تیم فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور پیدا کرد و امید زیادی به موفقیت داشت. در آن تیم، ستاره‌های زیادی از جمله مهدی قایدی، محمدامین اسدی و... حضور داشتند که زلاتکو کرانچار روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده بود. تیم ایران شروع خوبی داشت و بعد از تساوی مقابل عربستان، توانست کره‌شمالی را گلباران کند که امیدوار به صعود از گروه شوند. تیم ایران با آرامش و انگیزه بالایی کارش را دنبال می‌کرد که ناگهان یک اتفاق عجیب، باعث ایجاد حاشیه شد. ظاهراً محمدامین اسدی بازیکن 20 ساله تیم امید ایران، ساعت 3 صبح به وقت جاکارتا، استوری عجیبی منتشر می‌کند که خیلی زود سر و صدا به پا می‌کند. کادرفنی و سرپرستی تیم امید ایران، علاوه بر اینکه از محتوای عجیب این استوری شاکی بودند، بسیار هم ناراحت بودند که چرا بازیکن اصلی‌شان ساعت 3 بامداد هنوز بیدار است و نخوابیده. این مسائل باعث شد حمید استیلی مسئول تیم امید ایران، خیلی زود دست به کار شود و محمدامین اسدی را از اردو اخراج کند تا درس عبرتی برای دیگر بازیکنان شود. از آن زمان تا الان بیش از 5/2 سال گذشته است اما حالا خبر رسیده محمدامین اسدی باید مبلغی را به عنوان جریمه آن رفتار پرداخت کند وگرنه اجازه حضور در میدان برای تیم ماشین‌سازی تبریز ندارد. محمدامین اسدی هافبک جوان ماشین‌سازی تبریز که از اوضاع تیمش هم راضی نیست، درباره شرایط ماشین‌سازی، جریمه دیرهنگام کمیته اخلاق، اهدافش و... صحبت‌های جالبی دارد.
 
اوضاع ماشین‌سازی تبریز این روزها چطور است؟
 اگر اخبار را دنبال کرده باشید، متوجه می‌شوید که تیم روی هواست و اوضاع خوبی نداریم. الان نه تمرین داریم و نه برنامه‌ای که بدانیم از چه زمانی کار شروع می‌شود. معلوم نیست باید چه کار کنیم و کلاً بلاتکلیف هستیم.
با این شرایط، تعویق هفته شانزدهم لیگ برتر به نفع تیم‌تان شده.
بله، من هم پنجشنبه شب متوجه شدم که این خبر برای ما خیلی خوب است. اگر برنامه تغییر نمی‌کرد یکی، 2 روز دیگر بازی می‌کردیم اما حالا زمان داریم که آماده شویم.
اینکه هنوز شرایط تیم مشخص نیست، احتمالاً به خاطر این است که کادرفنی تغییر کند.
بعید می‌دانم در چنین شرایطی، تغییری در کار باشد چون هر سرمربی بیاید زمان می‌خواهد تیم را جمع و جور کند و بازیکنان را بشناسد. به نظر من بهترین گزینه الان اخباری است. اگر مشکلات حل شود همه تلاش می‌کنند تیم اوج بگیرد. ما بازی‌های خوبی انجام می‌دهیم اما گل نمی‌زنیم و با بدشانسی گل می‌خوریم. اگر مشکل پول حل شود بدون شک تیم نتیجه بهتری می‌گیرد.
تا الان چند درصد از مطالبات‌تان پرداخت شده؟
حدوداً 10، 15 درصد. در حالی که تا نیم فصل همه تیم‌ها 50، 60 درصد گرفتند، در تیم ما شرایط اصلاً خوب نیست. بعضی از بازیکنان هنوز هیچ مبلغی نگرفتند، بعضی‌ها 10 درصد و چند نفری هم 15 درصد.
یعنی در تیم‌تان بازیکنانی هستند که هنوز هیچ مبلغی نگرفته باشند؟!
بله، برای همین است که می‌گویم شرایط خوبی نیست.
هیچ صحبتی هم برای پرداخت پول نشده؟
هنوز صحبتی نکردند. تا الان هم فقط وعده و وعید بوده.
با این شرایط، ماشین‌سازی را باید گزینه اصلی سقوط دانست.
مانطور که قبلاً گفتم اگر به تیم رسیدگی شود و مشکلات مالی را حل کنند، حتماً تیم رتبه تک‌رقمی کسب می‌کند اما اگر این شرایط ادامه پیدا کند صددرصد گزینه سقوط خواهیم بود چون واقعاً بازیکنان دیگر روحیه و انگیزه ندارند.
شاید هم ماندن در لیگ برتر برای مسئولان باشگاه اهمیت چندانی نداشته باشد؟
بعید می‌دانم اما امیدوارم زودتر مشکلات حل شود.
با توجه به اینکه هیچ بازیکنی نتوانست مبلغ مشخص شده از مطالباتش را در نیم فصل اول بگیرد، ممکن است هر بازیکنی قراردادش را یکطرفه فسخ کند و جدا شود.
بله، هر احتمالی وجود دارد. شاید خود من هم در 2، 3 روز آینده چنین تصمیمی بگیرم.
از شرایط عجیب تیم‌تان که بگذریم، خبر عجیب‌تری شنیدیم که به محرومیت شما از سوی کمیته اخلاق مربوط می‌شود. محرومیت بعد از 2، 3 سال!
 درست است. آن محرومیت از تیم ملی مانده بود و باید مبلغی را تسویه می‌کردم که حدود 30 میلیون است.
ظاهراً 32 میلیون است و چرا الان این حکم صادر شده؟
 بله دقیقاً 32 میلیون است و شاید به خاطر اینکه تا الان پیگیری نشده، حکمی صادر نشده بود. به هر حال ابلاغیه‌ای نزده بودند و حالا باید این مبلغ را به عنوان جریمه پرداخت کنم که یا خودم می‌دهم یا باشگاه.
با توجه به این حکم، تا زمانی که مبلغ را پرداخت نکنی، نمی‌توانی بازی کنی. درست است؟
 بله، هر موقع مبلغ را پرداخت کنم، یک دقیقه بعد می‌توانم بازی کنم.
خودت به این مسأله فکر نکردی که چرا الان حکم صادر شده؟
 چه بگویم؟ من 2، 3 بازی است که خوب کار کردم و علاوه بر اینکه گل زدم، پاس گل دادم و پنالتی گرفتم. حالا که دارم به اوج می‌رسم، محروم شدم.
 با توجه به اینکه باشگاه مشکل مالی دارد، ظاهراً نباید امیدی به این داشته باشی که ماشین‌سازی مبلغ را پرداخت کند. از آن طرف هم گفتی که باشگاه پرداختی چندانی نداشته و خودت هم نمی‌توانی مبلغ را بدهی. با این شرایط می‌خواهی چه کنی؟
دقیقاً همینطور است. منتظریم فرجی شود تا پول را پرداخت کنیم.
به این ترتیب بعید است به بازی با شهرخودرو برسی. بازی با شهرخودرو را چطور ارزیابی می‌کنی؟
خدا را شکر بازی به تعویق افتاد و فرصت بیشتری داریم که آماده شویم. شهرخودرو تیم خوبی است و بازیکنان خوبی هم دارد. درست است که در چند وقت اخیر مشکلاتی داشتند که حتی مسئولان شهرخودرو را به هم ریخته است اما شرایط تیم خوب است و انگیزه زیادی برای برد دارند. این بازی، یک بازی حیاتی و 6 امتیازی است که ما چون در زمین خودمان بازی می‌کنیم شرایط بهتری داریم و می‌توانیم از این بازی 3 امتیاز مهم به دست بیاوریم. البته اگر مثل قبل گل‌های عجیب نخوریم.
چقدر امید داری که روزی دوباره به پرسپولیس برگردی؟
خیلی زیاد. الان 21 ساله هستم و فرصت برای لژیونر شدن هم دارم. امیدوارم روند صعودی پیشرفتم خوب دنبال شود و به خواسته‌هایم برسم.
 

 


Page Generated in 0.0052 sec