printlogo


کد خبر: 224974تاریخ: 1399/12/2 00:00
گل گهر سیرجان صفر – پرسپولیس پنج
غرش کر کننده قهرمان نیم فصل

پرسپولیس که می‌دانست پیروزی در سیرجان حکم به قهرمانی نیم فصل خواهد داد، برای پیروزی مقابل تیم قلعه‌نویی باانگیزه‌تر و شاداب‌تر از همیشه بود. تیمی که بعد از محرومیت منشا، قلعه‌نویی را هم به دلیل چهار اخطاره شدن برای این بازی سرنوشت‌ساز از دست داد اما همچنان کیفیت خود را حفظ کرده بود.
گل‌گهر که برای اولین بار در ورزشگاه اختصاصی‌اش به میدان می‌رفت، با علم به اینکه برد در این مسابقه معوقه از هفته دهم می‌تواند پایانی خوش برای آنها داشته باشد و رتبه چهارمی را به این تیم هدیه بدهد درست به اندازه پرسپولیس انگیزه داشت و هر چه کیفیت داشت در این مسابقه رو کرد.
پرسپولیس با همان ترکیب بازی قبل مقابل پیکان به مصاف گل‌گهر رفت و در شرایطی که کنعانی‌زادگان قرار بود به این بازی برسد یحیی باز هم از زوج کمال – سیدجلال در میانه خط دفاع بهره برد.
در 15 دقیقه ابتدایی مسابقه هر دو تیم برای لحظاتی سعی داشتند مالکیت را در اختیار بگیرند و با کارهای ترکیبی از چپ و راست به دروازه حریف نزدیک شوند اما برتری هر تیم فقط لحظاتی کوتاه ادامه می‌یافت و منجر به موقعیت نمی‌شد.
پرسپولیس شروعی فوق‌العاده داشت و با حرکت سریع عالیشاه اولین حمله را در همان دقیقه یک ترتیب داد اما خط دفاع میزبان توپ را از مقابل امیری دور کرد. در ربع اول که موقعیت خیلی سخت به وجود می‌آمد گل گهر با شوت یک شانس گل ایجاد کرد که حامد لک مقابل این ضربه ایستادگی کرد.
در 15 دقیقه دوم سرعت بازی در انتقال توپ از دفاع به حمله از سوی هر دو تیم بالا رفت اما همچنان شانس گل سخت به وجود می‌آمد چرا که مدافعان هر دو تیم اشتباه نمی‌کردند.
در این بازه زمانی گل گهر در دقایق 18 و 19 با سه ارسال خطرناک تا آستانه رسیدن به گل پیش رفت. بار اول لک مقابل ضربه ایستگاهی واکنش خوبی نشان داد، بار دوم کرنر میزبان به تیر عمودی نشست و در ریباند هم احمد نور مقابل شوت آشوری ایستادگی کرد تا پرسپولیس گل نخورد. یک دقیقه بعد از این هم پرسپولیس با یک ضدحمله کلاسیک شانس گلزنی داشت اما ارسال پهلوان دقیق نبود و منجر به ضربه نهایی نشد.
در 15 دقیقه سوم سرعت بازی بیشتر شد و هر دو تیم نمایشی شجاعانه و با کیفیت‌تر ارائه دادند. در شروع این بازه زمانی پرسپولیس با توپگیری نوراللهی و یک حمله سریع با پاس به جلوی آقایی، دخالت نعمتی و اشتباه علیرضا ابرهیمی با ضربه نوک پای نوراللهی به گل برتری رسید تا با اولین اشتباه مدافعان حریف به سختی میزبان را جریمه کند.
چهار دقیقه بعد از این گل، گل‌گهر باز هم با ارسال‌های خطرناک، لک را به دردسر انداخت اما پرسپولیس هم کم نیاورد و در دقیقه 37 با دو ارسال خط دفاع و گلر میزبان را به دردسر انداخت تا به نوعی تعادل را در بازی حفظ کند.
در ادامه باز هم حملات و موقعیت‌ها یکسان و متعادل بود. دقیقه 38 حامد لک باز هم ارسال خطرناک حریف را دفع و دروازه خودی را نجات داد.
دقیقه 43 پرسپولیس موقعیت دو بر صفر کردن بازی را داشت. حرکت سریع عالیشاه و نفوذ عالی او با پاس دقیقش برای امیری همراه شد اما او در موقعیت تک به تک با گلر میزبان توپ را به پاهای او کوباند و در این نبرد ناکام بود تا تیمش با همان برتری یک گله به رختکن برود.
نیمه دوم باز هم با ریتم بالا و سریع از سوی هر دو تیم آغاز شد و فقط 7 دقیقه طول کشید تا میزبان اولین تعویض را برای جبران نتیجه انجام دهد.  اتفاقاً اولین شانس گل نیمه دوم را میزبان ایجاد کرد اما خروج به موقع لک و پوشش مدافعان پرسپولیس اجازه نداد این توپ گل شود.
دقیقه 60 اما شروع آتشبازی پرسپولیس بود. جایی که عالیشاه با استارت از میانه میدان و پاس عمقی نعمتی استارتی تماشایی داشت و بعد از جا گذاشتن سهرابیان آنقدر پیش رفت تا در موقعیت گل قرار بگیرد و با یک ضربه دقیق دروازه حریف را باز کند.
گل‌گهر با دریافت این گل تا حدودی افت کرد و پرسپولیس دقیقه به دقیقه با کیفیت‌تر کار کرد تا 8 دقیقه بعد به گل سوم هم برسد.
دقیقه 68 همکاری نعمتی و شیری و باز هم یک حمله سریع با شوت نعمتی و دفع بشاگردی همراه شد تا مهدی شیری در ریباند با یک ضربه سر شیرجه‌ای گل سوم را هم به ثمر برساند.
اینجا دیگر میزبان از هم پاشیده و بی‌روحیه به نظر می‌رسید و فرصت این بود تا پرسپولیس تعداد گل‌هایش را هم بیشتر کند.
دقیقه 72 پاس قطری عالی به جناح راست و ارسال رو به جلوی شیری باعث شد تا زنده‌روح اشتباه کرده و گل به خودی بزند.
بعد از برتری چهار گله، یحیی اولین تعویضش را انجام داد و عبدی را هم به بازی فرستاد تا او هم در گلزنی‌ها سهیم باشد اما او بدشانس بود که شوت دقیق و محکمش به جای تور روی تیر نشست و گل نشد.
در ده دقیقه پایانی، گل‌گهر دو موقعیت نصف و نیمه داشت اما با اخراج بهنام برزای در دقیقه 85 کارش سخت‌تر هم شد. در سوی مقابل یحیی هم چهار تغییر دیگر در تیمش ایجاد کرد و در دقیقه 86 به گل پنجم هم رسید. این بار ارسال علی شجاعی با دفع ناقص بشاگردی همراه شد تا سیامک نعمتی به راحتی گل بزند.
پرسپولیس با این برد درخشان و نمایشی فوق‌العاده و بی‌نقص 30 امتیازی شد و به قهرمانی نیم فصل رسید تا برای قهرمانی متوالی پنجم دورخیز کند.

Page Generated in 0.0047 sec