printlogo


کد خبر: 224971تاریخ: 1399/12/2 00:00
خبر

برگزاری هفته شانزدهم لیگ برتر به تعویق افتاد

با توجه به تغییر تقویم مسابقات تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، هفته شانزدهم لیگ برتر فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با کمی تأخیر و در یازده اسفند برگزار می‌شود.روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران در اطلاعیه‌ای ضمن بیان این موضوع توضیح داد: «به دلیل تغییر زمان مسابقات تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و به جهت اینکه باشگاه‌ها فرصت بیشتری برای آماده‌سازی خود در دور برگشت مسابقات لیگ برتر داشته باشند، مسابقات هفته شانزدهم که قبلاً قرار بود ۵ و ۶ اسفند برگزار شود یک هفته به تعویق افتاد و در روزهای یازده و دوازده اسفند برگزار می‌شود. این تغییر زمان بازی‌ها به جهت همکاری و همراهی با باشگاه‌ها و استفاده بهتر از پنجره نقل و انتقالات زمستانی است.»
سهیل مهدی، مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال می‌گوید: «همه‌گیری ویروس کرونا حتی مسابقات انتخابی جام جهانی را دستخوش تغییر کرده است. با تعویق بازی‌های انتخابی جام جهانی ما هم هفته شانزدهم را یک هفته عقب انداختیم. یک مقدار تیم‌های باشگاهی از فشار اردوهای تیم ملی خارج شدند. سرمربی تیم ملی هم تا شنبه برنامه‌هایش را می‌دهد.»
 
 
سوپرجام در عید نوروز، جام‌حذفی پیش از سال نو
با توجه به تعویقی که در برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی رخ داده است، سازمان لیگ بررسی‌هایی درباره نحوه برگزاری مسابقات پیش‌رو انجام داده و نتیجه این بررسی‌ها را به طور تقریبی بیان کرده است.اولین موضوع زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری سوپرجام است که سهیل مهدی درباره آن می‌گوید: «۱۵ هفته از لیگ باقی مانده است. در نیم فصل دوم سه تداخل سنگین داریم. یک بحث مقدماتی جام جهانی در خرداد، دو بحث لیگ قهرمانان آسیا و سه لیالی قدر است. با این تفاسیر سوپرجام را که تک بازی است حتماً برگزار می‌کنیم. احتمال می‌دادیم آخر سال این بازی را انجام بدهیم ولی با تغییراتی که انجام شد احتمالاً عید نوروز و حتی شاید قبل از عید آن را برگزار کنیم. این بستگی به اردوهای تیم ملی دارد. اجازه بدهید بعداً آن را با اطلاعات بیشتر ارائه کنیم.»سازمان لیگ در تلاش است که حتی شده یک دور از مسابقات جام‌حذفی را هم تا پیش از سال نو برگزار کند. مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال در این رابطه توضیح می‌دهد: «جام‌حذفی هم صددرصد برگزار می‌شود. قبل از سال جدید، اگر برنامه اجازه بدهد یک دور از جام حذفی را برگزار می‌کنیم. می‌دانیم سفر و اقامت در این ایام کرونا سخت است و سعی می‌کنیم تیم‌ها را با آرامش روانه بازی‌ها کنیم.»
 
 
اعلام جدیدترین رنکینگ فیفا
ایران بدون تغییر در رده ۲۹ جهان و دوم آسیا
فدراسیون جهانی فوتبال آخرین رنکینگ خود را به صورت رسمی اعلام کرد. سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پنجشنبه آخرین رنکینگ تیم‌های ملی در جهان را به روز رسانی کرد که طی آن تیم ملی بلژیک در صدر فهرست تیم‌های ملی جهان ایستاد. تیم ملی فوتبال ایران نیز در رده بیست و نهم جهان و دوم آسیا قرار گرفت.
همچنین ژاپن، ایران، کره‌جنوبی، استرالیا، قطر، عربستان، عراق، امارات، چین و سوریه به ترتیب ۱۰ تیم برتر قاره‌کهن در این فهرست را تشکیل می‌دهند.
 
 
مسابقات انتخابی جام‌جهانی رسماً متمرکز شد
برگزاری بازی‌ها از 10 الی 25 خرداد
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های سفر میان کشورهای آسیایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 چین به ماه ژوئن به تعویق افتاد.سایت AFC نوشت: برای حفظ سلامتی بازیکنان و تیم‌ها قرار شد این بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار شود و از فدراسیون‌ها برای درخواست میزبانی خواسته شد تا اقدامات لازم را انجام دهند. طبق زمانبندی مسابقات انتخابی جام‌جهانی در ماه ژوئن (خرداد) برگزار می‌شود. این مسابقات قرار است از تاریخ 31 مه (10 خرداد ) تا 15 ژوئن (25 خرداد) برگزار شود. البته قرار شد بازی‌های گروهی B، D و F استثناً برگزار شوند.

 


Page Generated in 0.0055 sec