printlogo


کد خبر: 224969تاریخ: 1399/12/2 00:00
وقایع روزهای اخیر از احتمال تغییر معادلات می‌گوید
توفان انتخاباتی در راه است؟

تحرکات انتخاباتی در روزهای اخیر، از وقوع اتفاقاتی عجیب در روزهای آینده خبر می‌دهد. انصراف یکی از کاندیداها یا غافلگیری دیگری در راه است؟ هنوز هیچ‌کس پاسخ روشنی برای این سؤال ندارد اما مروری بر آنچه در روزهای اخیر رخ داده، نشان می‌دهد وقایعی در راه است که شاید در کمتر از 10 روز مانده تا برگزاری انتخابات، بسیاری از معادلات را تغییر دهد.
بیایید از برگزاری نشستی شروع کنیم که قرار بود به میزبانی باشگاه پیکان و با موضوع هم‌اندیشی برای انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود. خبر برگزاری این نشست با شایعاتی مبنی بر حمایت از یک کاندیدای خاص از سوی باشگاه پیکان همراه شد. بخصوص که بنا به ادعای خود باشگاه پیکان این نشست به درخواست اتحادیه باشگاه‌های فوتبال قرار بود برگزار شود که اتفاقاً خبرهایی درباره گرایش این اتحادیه هم به کاندیدایی خاص مطرح است. هرچه بود این نشست به شکل نشستی تبلیغاتی درآمده بود و همین موارد باعث شد باشگاه پیکان اطلاعیه‌ای بدهد و در تصمیمی ناگهانی از میزبانی این نشست انصراف دهد.
باشگاه پیکان در این اطلاعیه نوشت: «مؤسسه فرهنگی ورزشی ایران‌خودرو (پیکان) در راستای ایفای نقش رسالت اجتماعی خود و احساس اینکه باید در یک فضای مشارکت‌جویانه، امکانی در اختیار کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون فوتبال و نمایندگی باشگاه‌ها قرار بدهد، میزبانی از نشست هم‌اندیشی انتخابات فدراسیون را بر عهده گرفت.
در عین حال تأکید می‌شود که قبول میزبانی از این نشست به درخواست اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران صورت گرفت و باشگاه پیکان نیز بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی، تنها مجری بخش‌های برنامه به درخواست مدیران محترم اتحادیه باشگاه‌های فوتبال بود.
از طرفی با توجه به حضور همه کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال و نمایندگان باشگاه‌ها و همچنین دعوت از اهالی رسانه برای پوشش کامل خبری، این مراسم هیچ منافاتی با روحیه دموکراسی و مشارکت‌جویانه در انتخابات نداشت.
با این حال به دلیل شیطنت برخی افراد و باشگاه‌ها با هدف برهم ‌زدن این نشست و در جهت زدودن شائبه‌ها باشگاه پیکان به طور رسمی از میزبانی نشست هم‌اندیشی انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف می‌دهد.
امید است با توجه به نقش مطالبه‌گرایانه مجمع و دیگر تشکل‌ها شاهد برگزاری انتخابات مناسب و استاندارد و شایسته فوتبال ایران باشیم.»
باشگاه پیکان در ادامه اعلام کرد که این نشست از سوی اتحادیه باشگاه‌ها برگزار می‌شود اما این بار به میزبانی باشگاه بادران تهران!
باشگاه بادران پیش از این هم البته با حضور کاندیداها و مجمع انتخاباتی تهران (نمایندگان باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، رؤسای هیأت‌های فوتبال تهران، البرز و قزوین) نشستی برگزار کرده بود که در آن مصطفی آجرلو صحبت‌های به شدت تندی را علیه کیومرث هاشمی بیان کرد که گویای اختلاف شدیدی بود که بین این دو نفر وجود دارد.
آنچه در روزهای آینده اهمیت دارد، برنامه‌هایی است که کاندیداها می‌خواهند در برنامه‌های تلویزیونی یا در فضای مجازی ارائه دهند. مصطفی آجرلو و شهاب عزیزی‌ خادم که تا کنون هم در رسانه‌ها از برنامه‌های خود گفته‌اند و در روزهای آینده بعید است در رسانه‌های تلویزیونی برنامه خود را ارائه ندهند. علی کریمی هم گویا در گفت‌وگویی تصویری با امیرعلی‌ نبویان، مجری تلویزیونی، برنامه‌های خود را شرح داده و این برنامه ضبط شده و قرار است در فضای مجازی منتشر شود.
کیومرث هاشمی اما در روزهای اخیر نه برای حضور در نشست‌های انتخاباتی پاسخی به تماس‌های هیأت‌های فوتبال داده است و نه حاضر شده برنامه‌های انتخاباتی‌اش را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و معلوم نیست که در روزهای آینده بالاخره او برای توضیح درباره برنامه‌های خود در برنامه‌های تلویزیونی یا فضای مجازی اقدامی انجام می‌دهد یا نه؟

Page Generated in 0.0055 sec