printlogo


کد خبر: 224950تاریخ: 1399/12/2 00:00
درد کمر، مانع سهراب برای وزنه زدن در فینال
رستمی با ماسک قهرمان شد

 رقابت‌های اوزان 96 و 102 کیلوگرم  فینال لیگ وزنه‌برداری در فصل 99 با اتفاقات جالبی همراه شد. حضور کیانوش رستمی قهرمان و رکورددار وزنه‌برداری جهان و المپیک با دوبنده باشگاه گهرزمین سیرجان و قهرمانی او با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک زیر وزنه در نوع خود اتفاقی جالب توجه و آموزنده برای همتایان او در این رشته ورزشی بود. همچنین انصراف سهراب مرادی به علت تشدید درد کمر (دردی که هنوز از جراحی سال گذشته دیسک کمر با او به جا مانده است) از وزنه زدن در فینال و کسب امتیاز برای باشگاه ملی‌ حفاری اهواز جزو اتفاقات جالب توجه و رخ داده در روز دوم این مسابقات بود.
 
بازگشت دهدار با نایب قهرمانی در وزن 96 کیلوگرم
رقابت‌ دسته 96کیلوگرم لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور قطعاً به واسطه حضور کیانوش رستمی قهرمان و رکورددار وزنه‌برداری جهان و المپیک در این مسابقه، همچنین بازگشت رضا دهدار قهرمان طلایی وزنه‌برداری جهان در سال 2019 در این وزن رقابتی جذاب و دیدنی بود. مخصوصاً آماده شدن مجدد رضا دهدار یکی از پشتوانه‌های اصلی تیم ملی وزنه‌برداری در این وزن یکی از اتفاق‌های خوب رخ داده در این مسابقه بود. هر چند کیانوش رستمی با رکورد مجموع ۳۷۰ کیلوگرم (6 کیلوگرم کمتر از رکورد هفته اول) در فینال لیگ برتر وزنه‌برداری در جایگاه نخست قرار گرفت، اما حضور این وزنه‌بردار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روی تخته و با ماسک وزنه زدنش به سوژه‌ای جالب توجه برای رسانه‌های مختلف تبدیل شد. کیانوش رستمی با حرکت جالب خود روی تخته نشان داد که وزنه‌برداران حتی در زمان رفتن روی تخته و وزنه زدن نیز می‌توانند با استفاده از ماسک وزنه بزنند و مشکلی هم از این بابت نداشته باشند. پس از رستمی که با مهار وزنه‌‌های 167 در یکضرب، 203 دوضرب و مجموع 370 کیلوگرم در جایگاه نخست قرار گرفت، رضا دهدار با ثبت وزنه‌های 166 کیلوگرم در یکضرب، 202 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 368 کیلوگرم جایگاه و رتبه دوم این وزن را از باشگاه ملی حفاری به خود اختصاص داد. حالا باید دید سرمربی تیم ملی آیا روی قولی که به دهدار قبل از فینال لیگ داده، هست و او را به اردو دعوت می‌کند یا باز هم این جوان باید تاوان یک نقد درست را پس بدهد؟!
 
معتمدی، پشتوانه‌ای مطمئن برای آینده
در دسته 102 کیلوگرم هم در شرایطی که سهراب مرادی به خاطر تشدید درد کهنه کمرش از وزنه زدن با دوبنده ملی حفاری در فینال لیگ وزنه‌برداری انصراف داد، رسول معتمدی دیگر جوان ملی‌پوش و با آتیه باشگاه ملی‌حفاری در این دسته وزنی موفق شد با رکورد امیدوار کننده ۱۷۵کیلوگرم در یک ضرب، ۲۲۰کیلوگرم در دوضرب و مجموع  ۳۹۵کیلوگرم صاحب جایگاه و رتبه نخست این وزن شود. رسول معتمدی وزنه‌بردار اصفهانی تیم ملی کشورمان و باشگاه حفاری قطعاً یکی از امیدهای جوان و مطمئن آینده وزنه‌برداری ایران است که اگر به همین روند رو به رشد خود بدون توجه به حواشی پیرامونی‌اش ادامه دهد، می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن در اوزان 102 و 109 کیلوگرم در عرصه‌های مختلف بین‌المللی داشته باشد.
 
قهرمانی گهرزمین سیرجان با درخشش قدمی در اهواز
تیم گهرزمین سیرجان با سرمربیگری بهداد سلیمی و درخشش کیا قدمی در دسته وزنی 109 کیلوگرم قهرمان لیگ برتر وزنه‌برداری فصل 99 شد. فینال لیگ برتر وزنه‌برداری  سال ۹۹  به مدت چهار روز در اهواز برگزار شد. در این دوره، رقابت‌ها برای کسب عنوان قهرمانی بین تیم‌های گهر زمین سیرجان،  ملی حفاری  و فولاد خوزستان بود که تیم گهرزمین سیرجان  توانست عنوان نخست را به دست آورد. کیا قدمی از باشگاه گهرزمین در رقابت جذاب و دیدنی که با علی هاشمی قهرمان وزنه‌برداری جهان و دیگر ملی‌پوش حاضر در دسته 109کیلوگرم از باشگاه فولاد خوزستان داشت، موفق شد با ثبت رکورد ۱۷۱ یکضرب، ۲۳۰ کیلوگرم دوضرب و مجموع 401 کیلوگرم ضمن کنار زدن علی هاشمی که با ثبت وزنه‌های ۱۷۸ یکضرب،۲۱۱ دوضرب و مجموع ۳۸۹ کیلوگرم به کار خود پایان داده بود ضمن تثبیت قهرمانی خود در این وزن، جام قهرمانی فصل 99 لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور را برای گهرزمین سیرجان به ارمغان بیاورد.
 
درخشش داودی در فینال لیگ وزنه‌برداری
علی داودی ستاره آینده‌دار فوق سنگین‌ کشورمان علاوه بر قهرمانی در فینال لیگ برتر وزنه برداری، با مجموع 451 کیلوگرم افزایش رکوردی قابل توجهی داشت و اهالی وزنه‌برداری را به آینده امیدوار کرد. علی داودی از باشگاه فولادخوزستان در این مسابقات در یک ضرب ۲۰۱، دوضرب ۲۵۰  و در مجموع رکورد ۴۵۱ کیلوگرم را به ثبت رساند. او بهترین عملکرد خود را در طول چند سال گذشته و در مسابقات مختلف از خود به جا گذاشت. داودی در دور رفت رکورد ۴۴۵ کیلوگرم را ثبت کرد و در دور برگشت که حکم فینال را نیز داشت، شش کیلوگرم افزایش رکورد در مجموع داشت. او در دوضرب در حالی رکورد ۲۵۰ کیلوگرم را ثبت کرده بود که در هیچ مسابقه‌ای تاکنون این رکورد را ثبت نکرده بود.علی داودی ستاره آینده‌دار فوق سنگین‌ کشورمان علاوه بر قهرمانی در فینال لیگ برتر وزنه برداری، با مجموع 451 کیلوگرم افزایش رکوردی قابل توجهی داشت و اهالی وزنه‌برداری را به آینده امیدوار کرد.ژ علی داودی از باشگاه فولادخوزستان در این مسابقات در یک ضرب ۲۰۱، دوضرب ۲۵۰  و در مجموع رکورد ۴۵۱ کیلوگرم را به ثبت رساند.

Page Generated in 0.0048 sec