printlogo


کد خبر: 224949تاریخ: 1399/12/2 00:00
از چهارمی صدرنشین نیم‌فصل تا صدرنشینی سپاهان
تعیین رقبا برای پلی‌آف

دور برگشت لیگ برتر والیبال هم روز چهارشنبه گذشته برگزار شد و جایگاه نهایی تیم‌ها برای حضور در پلی‌آف مشخص شد. هشت تیم صعود کرده به پلی‌آف پیش از این مشخص شده بودند اما نزدیکی جدول تقریباً این شرایط را به وجود آورده بود که تمام این هشت تیم در هفته پایانی جایگاه خود را تغییر دهند. اتفاقی که برای بسیاری از تیم‌ها افتاد و چینش جالبی برای مرحله پلی‌آف پیش آمد. در پایان مرحله نخست لیگ والیبال، تیم‌های سپاهان، شهرداری ارومیه، شهداب یزد، فولاد سیرجان، سایپا، لبنیات هراز آمل، شهرداری گنبد و شهرداری ورامین به ترتیب در رده‌های اول تا هشتم قرار گرفتند و راهی پلی‌آف شدند. مرحله‌ای که این هشت تیم باید به صورت ضربدری ( اول و هشتم، دوم و هفتم، سوم و ششم، چهارم و پنجم) با یکدیگر رقابت کنند.
 
رویارویی با تیم سابق
تیم رحمان محمدی راد تا همین هفته‌های پایانی بدون شک کم نوسان‌ترین تیم لیگ بود. بعد از بیست و چند هفته تنها دوبار باخته بود و خیلی بعید به نظر می‌رسید برای صدرنشینی دچار چالش شود. با این حال دو باخت هفته‌های پایانی به رقبایش یعنی فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه، شرایطی به وجود آورد که تا همین هفته پایانی هم امکان باخت‌‌شان وجود داشت، که این جایگاه را از دست بدهند. با این حال برد هفته آخرشان برابر لبنیات هراز آمل، صدر را برایشان نگه داشت.
حالا با توجه به سیستم مرحله پلی‌آف، سپاهان باید به مصاف شهرداری ورامین برود. تیم قبلی رحمان محمدی راد که دو فصل پیش با آن به قهرمانی رسید و حالا باید در پلی‌آف رودرروی آنها قرار بگیرد و یکی به نیمه نهایی برسد.
 
قهرمان نیم‌فصل، چهارم شد!
تیم فولاد سیرجان شگفتی‌ساز نیم‌فصل اول و یکی از تیم‌های خوب و مدعی لیگ امسال است. تیمی که ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه را در اختیار دارد و با هدایت محمدرضا تندروان به عنوان قهرمانی نیم فصل رسید. سیرجانی‌ها در نیم فصل دوم قدری با چالش روبه‌رو شدند اما در هفته‌های پایانی توانستند خودشان را بالا بکشند و حتی شانس صدرنشینی را حداقل روی کاغذ داشتند. با این حال باخت هفته پایانی آنها برابر شهرداری ارومیه، آنها را به رده چهارم فرستاد.
به این ترتیب تیم محمدرضا تندروان باید در پلی‌آف به مصاف سایپایی برود که با باخت مقابل شهداب در هفته پایانی پنجم شد.
 
پایان خوش برای شاگردان اکبری
تیم شهرداری ارومیه از ابتدای لیگ یکی از مدعیان اصلی بود. تیمی که شاید در شروع رقابت‌ها نتایج چندان خوبی کسب نکرد و با جدایی شریفی اینطور به نظر رسید که چالش‌های سخت‌تری را تجربه می‌کند. با این حال پیمان اکبری با نفرات خوبی که در اختیار داشت، تیم را جمع و جور کرد و در نهایت هم با برد دشوار مقابل فولاد سیرجان در هفته پایانی، عنوان دومی را برای خود تثبیت کرد و با همین جایگاه به پلی‌آف رفت.
شهرداری ارومیه حالا باید در پلی‌آف به مصاف یکی دیگر از شهرداری‌های لیگ امسال برود و با شهرداری گنبد دیدار کند. تیمی که آخرین سهمیه پلی‌آف را کسب کرد اما در هفته پایانی توانست یک پله بالاتر بیاید و با جایگاه هفتمی به پلی‌آف برسد.
 
تیم بی‌حاشیه و موفق
یزدی‌ها شاید یکی از بی‌حاشیه‌ترین‌های تیم لیگ بودند که بدون سر و صدا کار خود را کردند و در نهایت هم با جایگاه خوب سومی وارد پلی‌آف شدند. تیم «عمده غیاثی» که نه ستاره خاصی داشت و نه حاشیه و سر و صدای آنچنانی، از ابتدای لیگ روند قابل قبولی را طی کرد و در نهایت هم با استفاده از بازی‌های نسبتاً ساده‌تر خود در هفته‌های پایانی، توانست خودش را یک پله هم بالاتر بکشد و به عنوان سوم برسد.
آنها البته در پلی‌آف کار دشواری پیش رو دارند و شاید سخت‌ترین قرعه را در بین صدرنشین‌ها داشته باشند. شهداب یزد در پلی‌آف باید به مصاف شاگردان پیمان اکبری در هراز آمل برود که شاید از جایگاه نهایی خود راضی نباشند و با توپ پر به این مرحله بیایند.
 
آغاز پلی‌آف از روز چهارشنبه
دور رفت و برگشت این مسابقات روزهای پنجم تا هشتم اسفند ماه با روزی دو دیدار در ساعات 14 و 17 پیگیری می‌شود و در صورت نیاز به مسابقه سوم‌، این بازی‌ها روزهای نهم و دهم اسفند ماه برگزار خواهد شد تا در نهایت، چهار تیم برتر برای حضور در مرحله نهایی مسابقات معرفی شوند.
رقابت‌های این مرحله هم به صورت متمرکز در تهران و دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0.0063 sec