printlogo


کد خبر: 224330تاریخ: 1399/11/19 00:00
مطهری: از انصاریان و میناوند می‌خواهم برای قهرمانی دعایمان کنند
تیم ما ستاره است اما ترابی حتماً می‌تواند کمک کند

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
حمید مطهری مربی پرسپولیس از بازگشت ترابی و تأثیر حضورش در کار تهاجمی پرسپولیس صحبت می‌کند.
 او در ادامه از تأثیر پیروزی در کسب عنوان قهرمانی و سایر موارد حرف می‌زند. گفت و گوی مربی پرسپولیس با ایران ورزشی را بخوانید:
 
از برد با ارزش و به نوعی استراتژیک پرسپولیس مقابل تیم مدعی ترکتور مصاحبه‌مان را شروع کنیم.
 بله بازی بسیار خوبی را شاهد بودیم. همیشه به کارمان اعتقاد داشتیم و سعی کردیم اصول خودمان را حفظ کنیم. مقابل ترکتور هم بسیار با برنامه کار کردیم و روی برنامه‌هایی که تمرین کرده بودیم حریف را تحت فشار قرار دادیم و به سه امتیاز با ارزش خانگی‌مان رسیدیم و در جدول شرایط‌مان را بهبود بخشیدیم.
به شکلی عجیب و شاید معجزه‌گونه پرسپولیس بعد از فوت دو پیشکسوتش میناوند و انصاریان در دو بازی متوالی در دقیقه 25 و 8 به گل رسید. در این رابطه چه توضیحی دارید؟
 فوت این دو پیشکسوت عزیز را به خانواده این دو دوست خوبم تسلیت می‌گویم. هر جا این دو پیشکسوت بودند در آنجا پر از انرژی مثبت و به نوعی شادی بود و واقعاً ما در دو بازی اخیرمان با دعای آنها به پیروزی رسیدیم و حضورشان را احساس کردیم. از دو پیشکسوت متعصب تیم‌مان می‌خواهم باز هم ما را دعا کنند تا بردهایمان ادامه پیدا کرده و بتوانیم ان‌شاءالله با کسب قهرمانی‌ای دیگر آن را به روح آنها تقدیم کنیم.
پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس با شرایط این فصل دشوار به نظر می‌رسد. با این وجود به کسب این قهرمانی امیدوارید؟
 من در یکی از برنامه‌های تلویزیونی هم در این رابطه صحبت کردم و در خصوص قهرمانی پنجم توضیحاتی ارائه دادم که بر اساس قواعد فوتبالی و به نوعی بر پایه و اساس موارد کاملاً فوتبالی بود که حرف از پنجمین قهرمانی متوالی زدم و آن را امری شدنی برای پرسپولیس در لیگ بیستم دانستم.
مهدی ترابی ستاره پرسپولیس بعد از جدایی چند ماهه مجدداً به پرسپولیس بازگشت. در این رابطه چه توضیحی دارید؟
 مهدی بازیکنی است که زمانی که در سایپا مربی بودم او را از تیم امیدهای سایپا به تیم بزرگسالان آوردیم. او بازیکنی است که به لحاظ اخلاقی و فنی جزو بهترین‌هاست و حتماً می‌تواند به تیم ما خیلی کمک کند.
ترابی زمانی که در پرسپولیس بود بدون تعارف ستاره بود. به نظرتان می‌تواند باز هم آن حضور موفق و به نوعی ستاره بودنش را تکرار کند؟
 من همیشه ستاره را تیم پرسپولیس معرفی کردم و در واقع با کار تیمی موفق در چند مدت اخیر هم به خواسته‌هایمان رسیدیم.
مشکل کمبود بازیکن‌تان در خط حمله با حضور ترابی بر طرف می‌شود؟
 ما در فاز تهاجمی نیاز به تقویت داشتیم که این کار را هم با حضور ترابی انجام دادیم و از نیم فصل دوم می‌توانیم از مهدی بهره بگیریم. بازیکنی که در راستای تقویت تیم در فاز تهاجمی خیلی می‌تواند به ما کمک کند.
در خصوص سیدجلال که گل سه امتیازی مقابل تراکتور زد و در خط دفاعی هم به شکلی عالی تیم را هدایت کرد چه صحبتی دارید؟
 سید جلال ستون و لیدر تیم ماست و انتظار دیگری هم جز موفقیت از سید نداریم. بازیکنی که بزرگی می‌کند و الگوی مناسبی برای سایر جوانان تیم ما محسوب می‌شود.
کنعانی‌زادگان چه زمانی می‌تواند بازی کند؟
 محمدحسین این روزها شدیداً به همراه تیم پزشکی‌مان در تلاش است تا خودش را مهیا سازد و به امید خدا از 15 روز دیگر می‌تواند برای تیم بازی کند.
برد مقابل تراکتور را به نوعی می‌توان جرقه قهرمانی برای پرسپولیس تصور کرد؟
 پیروزی مقابل تراکتور بردی مهم برای ما بود که به خوبی تیم را در مسیر قهرمانی حفظ کرد.
سه بازی تا پایان نیم فصل پیش رو دارید که دو بازی آن معوقه است و به نوعی می‌توان با برد در آنها با قهرمانی به استقبال نیم فصل دوم رفت. با این وجود و برنامه فشرده‌ای که دارید چقدر به قهرمانی و گرفتن صدر امیدوارید؟
 سه بازی مهم تا پایان نیم فصل پیش رو داریم و تلاش می‌کنیم با پیروزی در آنها به صدر برسیم و جایگاه خودمان را در آنجا حفظ کرده و راهمان را برای قهرمانی پنجم هموار کنیم.

Page Generated in 0.0046 sec