printlogo


کد خبر: 224309تاریخ: 1399/11/19 00:00
فتیله پیچ

روسیه میزبان کشتی قهرمانی جهان در 2023
لطف بزرگ محرومیت به تزارها
کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی میزبانی روسیه در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ و رقابت‌های جهانی کشتی ساحلی را لغو کرد. اتحادیه جهانی کشتی در پیروی از سیاست‌های آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و رأی دادگاه CAS، شهر بلگراد پایتخت صربستان را به عنوان میزبان جدید رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ جایگزین کراسنودار روسیه کرد. پیش از این بلگراد صربستان و صوفیه بلغارستان به عنوان دو کاندیدای میزبانی از رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بودند که در نهایت بلگراد صربستان انتخاب شد اما اتحادیه جهانی کشتی این کشور را به جای روسیه میزبان رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ کرد.به دلیل محرومیتی که کمیته بین‌المللی المپیک به روس‌ها تحمیل کرده ورزش این کشور به حالت تعلیق درآمده و تا اینجای کار حضور این کشور در بازی‌های المپیک توکیو هم منتفی است. به همین دلیل میزبانی این کشور در 2022 از مسابقات جهانی کشتی لغو شد اما در مقابل از سوی اتحادیه جهانی کشتی میزبانی یک رویداد مهم به روسیه رسید؛ مسابقات جهانی سال 2023 که حکم گزینشی المپیک 2024 پاریس را هم دارد.
در واقع این یک امتیاز ویژه برای روسیه محسوب می‌شود که چنین میزبانی مهمی را به دست آورده؛ هدیه مهمی که محرومیت به آنها داد. البته میزبانی کراسنودار روسیه در حاشیه رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی جهان در ۲۰۲۲ قطعی شد.
نناد لالوویچ پس از جابه‌جایی میزبانان رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ اعلام کرد این تصمیم برای هماهنگی با وادا و دادگاه CAS بوده و مطمئن است که روسیه برای سال ۲۰۲۳ میزبان خوبی برای رقابت‌های قهرمانی جهان خواهد بود.
رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ به عنوان اولین مرحله گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک موفق به کسب ۶ سهمیه المپیک ۲۰۲۴ می‌شود.
همچنین میزبانی رقابت‌های جهانی کشتی ساحلی از روسیه گرفته شد و قرار است بزودی میزبان جدید معرفی شود.
 
 
آغاز اردوی آزادکاران برای قهرمانی آسیا
سهم مازندران، بیش از همه
چهارمین اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حالی از دیروز آغاز شد که ۲۰ آزادکار مازندرانی در این مرحله از تمرینات حضور دارند. چهارمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان در حالی طی روزهای ۱۸ تا ۲۸ بهمن ماه در محل خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار می‌شود که غلامرضا محمدی برای این مرحله از 36 کشتی‌گیر دعوت کرده است. 
محمدی در حالی این نفرات را دعوت کرده که بیش از نیمی از این نفرات متعلق به مازندران هستند. 19 کشتی‌گیر از نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی مازندرانی هستند که این نشان می‌دهد یک استان به اندازه تمامی کشور در کشتی فعالیت دارد. رضا اطری، رحمان عموزاد خلیلی، محمد خدابخشی، بهنام احسان‌پور، امیرمحمد یزدانی، سیدحسن عبادی، عرفان الهی، مهدی عشقی، محمدصادق فیروزپور، علی سوادکوهی، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، احمد بذری، امیرحسین فیروزپور، محمد علی تبار، علی شعبانی، محمدحسین محمدیان، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع کشتی گیران مازندرانی حاضر در اردوی تیم ملی هستند.

 


Page Generated in 0.0046 sec