printlogo


کد خبر: 224295تاریخ: 1399/11/19 00:00
مصاحبه و خبر

برانکو: می‌خواهیم پیشرفت کنیم
آرزوی بزرگ عمان صعود به جام جهانی است
برانکو ایوانکوویچ روزهای متفاوتی را در عمان سپری می‌کند. سرمربی سابق پرسپولیس که سه عنوان قهرمانی متوالی را همراه این تیم در لیگ ایران کسب کرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسید، درباره حضور در تیم ملی عمان و همچنین فرار از زلزله کرواسی گفت: «در کرواسی زلزله عجیبی را تجربه کردیم اما عمان برخلاف ایران و کرواسی که قبلاً در آن کار می‌کردم منطقه زلزله‌خیزی نیست. در ایران من دو زمین لرزه بزرگ را تجربه کردم، تعداد زیادی کشته و ساختمان‌ها نیز تخریب شد. ما بارها از ساختمان فرار کردیم.»
ایوانکوویچ درباره شرایط ویروس کرونا در عمان نیز گفت:‌ «مانند اکثر کشورهای جهان، در عمان نیز اقداماتی وجود دارد که باید به آنها پایبند باشیم. انجام آزمایش‌ها و قرنطینه‌ها هنگام ورود به کشور اجباری است اما رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تناسب اندام به طور معمول کار می‌کنند و همه چیز باز است و نیروی کار در حال بازگشت به عمان. مسابقات قهرمانی فوتبال آغاز شده است و درجه حرارت ۲۵ درجه سانتیگراد است.»
برانکو در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:‌ «بازیکنان بیشتر در خانه هستند. خارجی‌های کمی در لیگ هستند و بازیکنان خارجی درجه یک نیستند. در آخرین جام ملت‌های آسیا دیدم که عمان می‌تواند بسیاری از کشورهای دیگر منطقه را اذیت کند. البته تیم‌های بسیار قویتری مانند استرالیا، ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و قطر وجود دارند و عمان نیز می‌خواهد پیشرفت کند. باید قبول داشت که به هر حال همه این کشورها قدمت فوتبالی طولانی‌تری نسبت به عمان دارند. آرزوی بزرگ ما صعود به جام جهانی است. اگرچه اعضای فدراسیون نیز می‌دانند که این کار بسیار دشوار خواهد بود. ما حق امیدواری و آرزوی صعود به جام جهانی را داریم.»
برانکو معتقد است مربیان کروات که در سرتاسر جهان مشغول فعالیت هستند، موفقیت‌های پرشماری به دست آورده‌اند: «مربیان کروات حضور فعالی در فوتبال آسیا دارند و در چین نیز شاهد حضور چند مربی کروات از جمله ایوان لکو و بیلیچ در ماه‌های قبل بودیم. همانطور که می‌دانید چین تنها یک بار با هدایت بورا میلوتینوویچ به جام جهانی صعود کرد. مربیان خارجی مثل لیپی درآمد بالایی در چین دارند و از مارکت قدرتمندتری برخوردار هستند ولی مربیان کروات دستاورد و نتایج خوبی در فوتبال کسب کردند.»
 
 
شکست ماریتیمو مقابل اسپورتینگ لیسبون
نمره پایین برای عابدزاده و علیپور
امیر عابدزاده و علی علیپور در شب باخت ماریتیمو به صدرنشین لیگ، نمره پایینی از سوی رسانه‌های پرتغالی دریافت کردند. بر این اساس و در چارچوب هفته هفدهم لیگ پرتغال، ماریتیمو مقابل اسپورتینگ با نتیجه دو بر صفر شکست خورد تا در رده یازدهم جدول قرار بگیرد. در این مسابقه امیر عابدزاده 90 دقیقه در ترکیب ماریتیمو حضور داشت و علی علیپور نیز از دقیقه 56 وارد میدان شد. سایت گل پوینت نمرات پایینی را برای ایرانی‌ها در این بازی در نظر گرفت و عابدزاده امتیاز 8/ 4 و علیپور امتیاز 7/ 4 را دریافت کرد. البته تمام نمرات بازیکنان ماریتیمو پایین بود و کارو با امتیاز 3/ 5 بهترین بازیکن این تیم نام گرفت. ماریتیمو بعد از چند نتیجه خوب، دوباره روند نزولی را پیش گرفته و چند پله در جدول رده‌بندی سقوط کرده است. عابدزاده نمایش متوسطی ارائه داده اما علیپور هنوز گلی به ثمر نرسانده و ناکامی عجیبی را تجربه کرده است.
 

 


Page Generated in 0.0045 sec