printlogo


کد خبر: 224285تاریخ: 1399/11/19 00:00
لیورپول- منچسترسیتی، ساعت 20:00
مچ‌اندازی کلوپ و پپ بــر ســر جـــام

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در مهم‌ترین بازی هفته بیست و سوم برابر صدرنشین قرار می‌گیرد، لیورپول در آنفیلد میزبان منچسترسیتی است. به خاطر فرم ضعیف اخیر قرمزها و ثبات فوق‌العاده تیم پپ گواردیولا فاصله دو تیم در جدول به هفت امتیاز رسیده است. غالباً در این چند فصل این مسابقه نقش مهمی در کورس قهرمانی داشته و اگرچه این فصل تیم‌های بیشتری برای فتح لیگ برتر می‌جنگند اما باز هم این بازی می‌تواند تعیین‌کننده باشد.
قطعاً این بازی برای لیورپول اهمیت بیشتری دارد چون فرم اخیر تیم میهمان به آنها تا حدی اجازه اشتباه می‌دهد در حالی که افت بی‌موقع لیورپول کار فوق‌العاده سختی را پیش روی این تیم قرار داده است. کسب تنها دو پیروزی در هشت بازی اخیر باعث شده تیم یورگن کلوپ با یک بازی بیشتر نسبت به سیتی هفت امتیاز عقب بیفتد. با فرض پیروزی سیتی در بازی عقب‌افتاده، لیورپول 10 امتیاز کمتر دارد و اگر این بازی را ببازد، جبران 13 امتیاز تقریباً غیرممکن است.
لیورپول چهارشنبه شب با یک گل به برایتون باخت و دومین شکست خانگی متوالی‌اش را متحمل شد بعد از 68 بازی که در آنفیلد نباخته بود اما آخرین بار که لیورپول سه باخت پیاپی در آنفیلد داد به 57 سال قبل برمی‌گردد. البته مشکلات اخیر لیورپول برابر تیم‌های دفاعی به وجود آمده چیزی که با فلسفه فوتبالی پپ همخوانی ندارد. به عبارت دیگر، آمار ضعیف لیورپول در برابر شش تیم انتهای جدول به معنای آن است که در حال حاضر احتمال پیروزی لیورپول برابر منچسترسیتی بیشتر از بردن امثال برایتون است. البته مشکل اساسی لیورپول در این بازی‌ها گلزنی بوده تا جایی که لیورپول در سال 2021 در آنفیلد موفق به گلزنی نشده، در 348 دقیقه بازی. از بخت بد حالا برابر بهترین دفاع لیگ قرار می‌گیرند که در 21 بازی‌اش تنها 13 گل خورده و از آخرین بار که دروازه‌اش باز شده، بیشتر از یک ماه می‌گذرد. جالب اینکه تعداد کلین‌شیت‌های سیتی بیشتر از گل‌هایی است که در این فصل خورده، آنها در 14 بازی گل نخورده‌اند.
سیتی در این بازی به دنبال دو رکورد است، یکی هفت کلین‌شیت متوالی در لیگ برتر و دیگری رسیدن به رکورد 14 پیروزی پشت سر هم در رقابت‌های مختلف برای یک تیم انگلیسی. پرستون در سال 1892 و آرسنال در سال 1987 رکورددار برد پیاپی هستند و سیتی با پیروزی به آنها ملحق می‌شود. 9 تا از این پیروزی‌ها در لیگ برتر بوده و آخرینش چهارشنبه با 2 گل برابر برنلی رقم خورد.
گواردیولا همچنین توانسته در هفته‌های اخیر علاوه بر کسب نتیجه لازم با استفاده از سیستم چرخشی به بازیکنان خود استراحت بدهد و این یعنی آبی آسمانی پوشان برای دوره سخت پیش رو که در شش بازی بعدی خود باید با لیورپول، تاتنهام، اورتون، آرسنال، وستهم و منچستریونایتد بازی کنند، نسبتاً سرحال هستند. اگرچه همه چیز از برتری قابل توجه سیتی نسبت به لیورپول حکایت دارد اما معلوم نیست در زمین چه اتفاقی می‌افتد، سیتی رکورد خوبی در خانه لیورپول ندارد و گواردیولا در پنج بازی آخرش در آنفیلد در رقابت‌های مختلف نتوانسته به پیروزی برسد. سیتی چهار تا از پنج بازی آخرش در زمین تیم‌های مدافع عنوان قهرمانی را برده اما در 14 بازی با لیورپول مدافع عنوان قهرمانی نتوانسته به پیروزی برسد. جنگ قدرت در آن 14 بازی با حالا خیلی فرق دارد و من سیتی خوب می‌داند پیروزی در خانه قهرمان یک گام بلند و مهم در پس گرفتن عنوان قهرمانی‌اش است.
 
 اخبار تیمی:
لیورپول شاید با یک خبر خوب برای این بازی آماده شود، چون کلوپ تأیید کرده سادیو مانه، آلیسون بکر و فابینیو به تمرین برگشته‌اند. آلیسون بیمار بود در حالی که مانه و فابینیو با رفع مصدومیت جزیی‌شان می‌توانند به ترکیب اصلی برگردند. مشکل مصدومیت در لیورپول البته همچنان جدی است، ژوئل ماتیپ، ویرجیل فان‌دایک و جو گومز شاید تا آخر فصل نتوانند بازی کنند ضمن اینکه دیوگو ژوتا و نبی کیتا به این بازی نمی‌رسند. اوزان کاباک و بن دیویس برای نخستین بازی آماده می‌شوند و این باعث می‌شود کاپیتان جوردن هندرسون بعد از مدتی بازی در دفاع، به وسط زمین برگردد. تیاگو آلکانتارا هم شاید یک فرصت دیگر برای بازی به دست آورد. من سیتی دو بازیکن کلیدی‌اش، سرخیو آگوئرو و کوین دبروین را ندارد البته فرم تیم در غیاب این دو افت نکرده و گواردیولا با یک دردسر خوشایند برای انتخاب بازیکن مواجه است.  گابریل ژسوس امیدوار است گلزنی در دو بازی اخیر او را به ترکیب اصلی برساند در حالی که امثال کایل واکر، فیل فودن، بنژامی مندی و فران تورس مقابل برنلی بازی نکردند. آیمریک لاپورته در این بازی دفاع چپ بود اما احتمالاً بیرون بماند مگر اینکه پپ بخواهد سه دفاعه بازی کند. رحیم استرلینگ برابر تیم سابقش بازی می‌کند. تا به آمار 100 گل با گواردیولا برسد افتخاری که قبل از این تنها نصیب لیونل مسی و آگوئرو شده است.
 

Page Generated in 0.0071 sec