printlogo


کد خبر: 224284تاریخ: 1399/11/19 00:00
مارسی- پاری‌سن‌ژرمن، ساعت 23:30
لو کلاسیک، شماره 100

اگر بازی امشب مارسی و پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه ولودروم به اندازه نصف لو کلاسیک قبلی در شهریور هیجان و جنجال داشته باشد، فوتبالدوستان می‌توانند منتظر تماشای یک بازی جذاب و مهیج بین پرافتخارترین تیم‌های فرانسه باشند. مارسی با وجود تاریخ پرافتخارش، سر و شکل تیمی که بتواند برای رسیدن به جایزه‌های بزرگ رقابت کند، ندارد. چند روز بعد از آنکه بازی‌اش با رن به دلیل حمله هواداران به مجموعه تمرین باشگاه به تعویق افتاد، آندره ویلاش بواش اعلام کرد مایل است به خاطر جنجالی که درباره انتقال الیویه انتشام به باشگاه به وجود آمده، استعفا کند.
مسئولان باشگاه البته این مربی پرتغالی را به خواسته‌اش رساندند با توجه به فرم بدی که تیمش داشت؛ ویلاش بواش قبل از اخراج سه باخت متوالی داشت و در هشت بازی آخرش تنها یک برد به دست آورده بود.
ناصر لارکیط، مربی موقت مارسی مصمم بود مقابل لانس نتیجه بگیرد و تیمش در نیمه اول با گل‌های فلورین توون و آرکادیوش میلیک پیش افتاد اما مشکلات دفاعی‌اش یک بار دیگر خودنمایی کرد و لانس یک امتیاز از این بازی گرفت.
پیروزی 3 بر یک برابر مون‌پولیه که دقیقاً یک ماه از آن می‌گذرد، آخرین برد مارسی است که به رتبه نهم سقوط کرده و حالا برای گرفتن سهمیه اروپایی مبارزه می‌کنند هرچند نسبت به بیشتر تیم‌های اطرافشان دو بازی کمتر انجام داده‌اند.
مارسی از فصل 2012-2011 سابقه نداشته که سه باخت خانگی پیاپی بدهد اما قطعاً بازی با پاری‌سن‌ژرمن و خط حمله پرستاره‌اش برای تیمی که مشکلات پشت پرده بسیاری دارد، بی‌نهایت دشوار است.
شروع خوب موریسیو پوچتینو روی نیمکت تیم پاریسی با باخت شوکه کننده یکشنبه گذشته برابر تیم در معرض سقوط لوریان متوقف شد اما مربی آرژانتینی به راحتی تیمش را جمع و جور کرد و چهارشنبه با برد مقتدرانه 3 بر صفر برابر یک کاندیدای دیگر سقوط، برای دربی آماده شد. قهرمان با گل‌های آنخل دی‌ماریا، پابلو سارابیا و کیلیان امباپه(پانزدهمین گلش در لیگ 2021-2020 )به پیروزی 3 بر صفر برابر نیم-که به اخراج مربی «کروکودیل‌ها»، ژروم آرپینون منجر شد-دست یافت.
تردیدی در این پیروزی نبود اما در شانس قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن قطعاً چرا. باخت لوریان ضربه مهلکی نبود اما تیم پاریسی در حال حاضر یک امتیاز کمتر از لیون و سه امتیاز کمتر از لیل صدرنشین دارد که فعلاً خیال نبردن ندارد.
البته تیم پوچتینو می‌تواند به یک توانایی فوق‌العاده خود اتکا کند. آنها در این فصل 53 گل زده‌اند و بهترین خط حمله را دارند، تنها 14 گل خورده‌اند و بهترین خط دفاع نیز متعلق به این تیم است. تفاضل گلشان 39 است در حالی که لیل و لیون به ترتیب تفاضل گل 25 و 27 را دارند.
علاوه بر آن پاری‌سن‌ژرمن به دنبال تلافی اتفاقات دربی سپتامبر است که در آن پنج بازیکن اخراج شدند، چندین نفر درگیر ماجرای نژادپرستی شدند و توون گل پیروزی‌بخش مارسی در پایتخت فرانسه را زد. تیم پوچتینو به آمار دلخوش است. پاریس در سوپرجام فرانسه نخستین جام با مربی آرژانتینی را گرفت و از فصل 2012-2011 در زمین مارسی شکست نخورده و حتی پنج تا از شش بازی قبلی‌اش در زمین رقیب همیشگی خود را برده.
در 99 لو کلاسیک قبلی، پاری‌سن‌ژرمن 44 برد و مارسی 33 برد داشته‌اند و 22 بازی مساوی شده.
 
اخبار تیمی
چهار بازیکن مارسی برای بازی با لانس محروم بودند، لئوناردو بالردی، پاپه گوایه، مایکل کویسان و سیف‌الدین خاوی و حالا همه بر می‌گردند. آلوارو گونزالس، چهره اصلی درگیری نژادپرستانه با نیمار در آن بازی، به خاطر توهین به پلیسی که به او گفته ماسک بزند، شاید این بازی را از دست بدهد. نیمار هم از محرومیت برگشته و احتمالاً جای سارابیا را می‌گیرد. سرخیو ریکو هم به جای کیلور ناباس مصدوم که می‌خواهد به بازی با بارسلونا برسد، درون دروازه می‌ایستد.
 

Page Generated in 0.0051 sec