printlogo


کد خبر: 212679تاریخ: 1399/5/13 00:00
تساوی کم‌حادثه استاد و شاگرد در سیرجان جلالی: چرا اینقدر کرنر می‌دهید؟






تقابل گل‌گهر سیرجان و فولاد به دلیل اهداف متفاوتی که دو تیم در پایین و بالای جدول دارند فراتر از مصاف یک استاد و شاگرد بود، هرچند این بازی حساس هفته بیست و هفتم در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. دو تیم با  شرایط کاملاً متفاوت مقابل هم قرار گرفتند. گل‌گهر میزبان از دو بازی قبلی مقابل شاهین بوشهر و ماشین‌سازی تبریز شش امتیاز به دست آورده بود، در عوض میهمان جنوبی هر دو بازی‌اش مقابل پرسپولیس و نساجی مازندران را با شکست پشت سر گذاشته بود.
مجید جلالی، سرمربی گل‌گهر بدون تردید مثل سایر مربیان تیم‌های پایین جدولی بازی‌های رقبایش را چندین و چند بار مورد بررسی قرار داده است. شاید او از ابتدا به کسب یک امتیاز راضی بود، چون با تیمی بازی داشت که برای خروج از بحران و ادامه حضور در جمع مدعیان سهمیه نیاز به پیروزی داشت. او این موضوع را بعد از بازی هم به نوعی تأیید کرد: «بازی بیشتر فیزیکی و درگیرانه بود. این یک خصوصیت ویژه است که امسال فولاد دارد و ما هم سعی کردیم همین‌طور با آنها بازی کنیم. ما خیلی نیاز داشتیم تا این بازی را ببریم، ولی در هر صورت بازی سنگینی بود و از اینکه یک امتیاز هم گرفتیم می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. ما با حریف قدری بازی کردیم و در هر صورت یک امتیاز ما را در جدول امیدوار نگه داشت. در سه بازی اخیر هفت امتیاز گرفته‌ایم و حق داریم امیدوار باشیم. وضعیت تیم‌مان نسبت به قبل بهتر شده است.» به هر حال نباختن در سه هفته متوالی شخصیت تیمی را بالاتر می‌برد و به بازیکنان اعتماد به نفس بیشتری برای بازی‌های آینده می‌بخشد.
وقتی بازی شروع شد، گل گهر را بیشتر در زمین خودش دیدیم و اصرار آنها به رساندن توپ به گادوین منشا کاملاً به چشم می‌آمد. بر خلاف آنها شاگردان جواد نکونام نه تنها عقب ننشستند، بلکه با حضوری پرتعداد در میانه میدان نبض بازی را بخصوص در نیمه اول در دست گرفتند که نتیجه آن به دست آوردن تعداد زیاد ضربات کرنر و شروع مجدد بود؛ اتفاقی که باعث شد آقا معلم از شاگردانش بخواهد اجازه استفاده از این تاکتیک را در 45 دقیقه دوم به حریف ندهند.
نکونام هم بعد از بازی اعتقاد داشت که تیمش نتوانسته از ضربات شروع مجدد استفاده کند: «دو تیم شناخت خوبی از یکدیگر داشتند. ما می‌دانستیم که گل‌گهر به دنبال سقوط نکردن است و در آن سو ما هم برای سهمیه می‌جنگیدیم و برای همین دو تیم استرس داشتند. بازی وقتی مستقیم می‌شود، شرایط برای دو تیم سخت‌تر است و هر تیمی که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند، برنده خواهد شد. بازی پایاپایی بود و ما در ضربات ایستگاهی مقداری کم‌دقت بودیم و اگر دقت بیشتری داشتیم، می‌توانستیم نتیجه بهتری کسب کنیم.»
به هر حال این بازی هم برای دو تیم تمام شد و حالا نکونام که از سه بازی اخیرش یک امتیاز گرفته، امیدوار به بازی معوقه‌اش مقابل نفت مسجدسلیمان است تا فاصله‌اش را با مدعیان کمتر کند. فولاد غیر از این بازی باید تا پایان فصل با تیم‌های سایپا، پارس جم و تراکتور روبه‌رو شود که این آخری شاید خیلی از معادلات را به هم بزند. از آن طرف هم مجید جلالی از دیروز به بازی با شاگردان مهدی تارتار فکر می‌کند. آنها بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان، در دو بازی پایانی با پرسپولیس در سیرجان و ذوب‌آهن در اصفهان بازی خواهند کرد.
به همان اندازه که شکست سپاهان مقابل استقلال برای فولاد نتیجه خوبی نبود، باخت پارس جم مقابل شاهین بوشهر هم تنور رقابت میان تیم‌های انتهای جدول را داغ نگاه داشت. البته نه فقط جلالی و نکونام بلکه تمام مربیانی که سه بازی پایانی برای‌شان اهمیت دارد، خوب می‌دانند که باید بازی به بازی جلو بروند. شرایط تیم‌ها در بالا و پایین جدول به شکلی است که همه مدعیان کسب سهمیه و بقا در سه بازی باقی‌مانده همچنان برای خودشان شانس قائل هستند، اگرچه در شرایط فعلی و روی کاغذ بعضی تیم‌ها وضعیت بهتری نسبت به رقبای‌شان دارند.
 


Page Generated in 0.0056 sec