printlogo


کد خبر: 212668تاریخ: 1399/5/13 00:00
آن هیس در شأن مربی استقلال نیست
در انتظار دیدن فرهاد در نشست‌های خبری

شنبه‌شب، شب فرهاد مجیدی بود. شبی که او توانست تیم امیر قلعه‌نویی را مغلوب کند و بر اعتبار مربیگری‌اش در استقلال بیفزاید. شاید این پیروزی به طور قطعی نتواند جایگاه او را در نیمکت مربیگری استقلال تثبیت کند اما فرهاد می‌داند که اگر روند برد‌ها در بازی‌های آتی بخصوص جام حذفی ادامه یابد، تا چه اندازه برای مربیگری فصل بعد بی‌رقیب خواهد شد.
اگر مجیدی جام حذفی را بعد از عبور دوباره از سپاهان به دست آورد، جایگاهش به عنوان مربی قطعی فصل بعد در استقلال سفت و محکم خواهد شد و سرسخت‌ترین منتقدان نیز در مقابل مربیگری او در اردوگاه آبی سکوت خواهند کرد. شاید به واسطه همین وقایع شیرین است که مجیدی بعد از کسب پیروزی بزرگ مقابل امیر قلعه‌نویی انگشت اشاره‌اش را مقابل بینی‌اش قرار داد تا به منتقدانش بفهماند که باید در مقابل مربیگری‌اش سکوت کنند.
 این حرکت که خود شاید تا حدی حاشیه‌ساز است خبر از سر درون سرمربی استقلال در این ایام می‌دهد که روزها و شب‌های سختی را سپری می‌کند. البته یک مربی استخوان‌خرد کرده و باتجربه هرگز نباید چنین اعمالی را از خود بروز دهد. مجیدی شاید به واسطه همین رفتار نیز مورد نقد باشد اما به هر حال تا حدی هم باید به او حق داد که اینگونه در مقابل منتقدان خود ظاهر شود و چنین واکنش‌هایی را نشان دهد.
سرمربی استقلال اما برای جلوگیری از چنین واکنش‌هایی که یقیناً در شأن سرمربی استقلال نیست، می‌تواند راه حل‌هایی را انتخاب کند. برای مثال او اگر در نشست‌های خبری با خبرنگاران حاضر شود همچون بغض فرو خورده نخواهد بود و این فرصت را همواره خواهد داشت تا حرف دلش را به طرقی بیان کند. اما مجیدی حرف نمی‌زند و در نشست‌ها نیز غایب است که نتیجه‌اش می‌شود همین رفتار‌هایی که گاهاً از او می‌بینیم که در منزلت و جایگاه سرمربی استقلال هم نیست.
 به هر حال فرهاد باید درک عمیق‌تری از آینده مربیگری خود در استقلال داشته باشد. او اگر می‌‌خواهد حالا حالاها در استقلال مربی باشد باید برای جلوگیری از اینگونه‌ رفتار‌های خود نیز حربه‌ای بیندیشد تا دوباره در دام منتقدان قرار نگیرد. به همین جهت است  که دوست داریم فرهاد را در بازی‌های آتی در نشست‌های خبری ببینیم.



 
رمضانی: فرهاد منظوری نداشت

سعید رمضانی درباره رفتاری که فرهاد مجیدی بعد از بازی انجام داد این توضیح را داده است: «واقعاً من آن صحنه را ندیدم و فرصت نشد با او در این زمینه صحبت کنم. بعد از بازی فقط تصویر آن صحنه را به من نشان دادند و نمی‌دانم منظور مجیدی از آن حرکت چه بود. بعید می‌دانم او منظور خاصی داشته باشد.» سرپرست استقلال سپس پیروزی تیمش را اینگونه توصیف کرد: «سپاهان تیم خوبی است و شکست دادن این تیم کار راحتی نبود. البته کار هنوز تمام نشده و ما 3 بازی مهم دیگر در پیش داریم ضمن آنکه در جام حذفی هم مدعی هستیم. بازیکنان استقلال باید حواسشان کاملاً جمع باشد که خدای ناکرده در هفته‌های آینده اشتباه نداشته باشیم. بازیکنان استقلال همگی باکیفیت هستند و اگر ما تیم کاملی در اختیار داشته باشیم یکی از بهترین‌های آسیا هستیم. خوشبختانه با وجود اینکه ما 10 نفره بودیم بازیکنانمان باغیرت کار کردند و توانستیم 3 امتیاز شیرین بگیریم.» رمضانی از رفتار نورافکن هم انتقاد می‌کند: «نمی‌دانم روی این بازیکن فشاری بود یا نه ولی اگر می‌خواهیم بازیکن بزرگی شویم باید احترام بگذاریم تا دیگران به ما احترام بگذارند. وقتی یک بازیکن جوان عکس‌العملی در زمین نشان می‌دهد صحنه‌های قشنگی نمی‌بینیم.  به نظرم شب گذشته (شنبه‌شب) اصلاً صحنه‌های قشنگی را شاهد نبودیم.» سرپرست تیم استقلال سپس به بازگشت دانشگر اشاره کرد: «به هر حال بعضی مواقع ممکن است سوءتفاهم در تیم به وجود بیاید اما همه ما یک خانواده هستیم. اگر هم اتفاقی می‌افتد باید سریع جمع شود که خوشبختانه این اتفاق در مورد دانشگر رخ داد و او هم عملکرد خوبی داشت.» آیا مشکل شجاعیان حل می‌شود؟ رمضانی می‌گوید: «مشکل شجاعیان هنوز حل نشده مگر آنکه استعلام خاصی از فیفا بگیرند یا اینکه فیفا بابت کرونا و شرایط رخ داده طی ماه‌های اخیر امتیازی ویژه برای چنین بازیکنانی در نظر بگیرد.»


 


Page Generated in 0.0058 sec