printlogo


کد خبر: 212661تاریخ: 1399/5/13 00:00
فرصت را از دست نده





دوری از نوار پیروزی و شکست‌ناپذیری پس از تثبیت قهرمانی، از خصیصه‌های تمام پرسپولیس‌های چهار سال اخیر است؛ یک ویژگی مشترک میان برانکو و گل‌محمدی که در کنفرانس‌های مطبوعاتی همواره توسط هردو انکار می‌شد. البته بی‌انگیزگی قهرمان زودهنگام برای بازی در هفته‌های پایانی هر لیگی طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، پرسپولیس در این سال‌ها بابت این موضوع کم مورد شماتت قرار نگرفت؛ ازجمله در هفته پایانی لیگ شانزدهم که برای فرار از باخت دادن به سیاه‌جامگان قعرنشین بیش از حد اشباع بود و با همان باخت، صبا به ‌جای نماینده مشهد روانه دسته پایین‌تر شد.
مساوی در قائمشهر، آرزوی ماقبل آخر پرسپولیس در لیگ نوزدهم را بر باد داد: رکورد کمترین گل خورده طی یک فصل در تاریخ لیگ. حال، شاگردان یحیی سه بازی آخر را برای رسیدن به امتیاز 69 تلاش خواهند کرد تا رکورد امتیازگیری در طول یک فصل در ادوار فوتبال باشگاهی ایران را از آن خود کنند؛ رکوردی که فولاد در دورانی که لیگ در 34 هفته برگزار می‌شد آن را ثبت کرد. با این وجود، دو انگیزه مهم‌تر از رکوردشکنی پیش روی این پرسپولیس قرار دارد.
نخست، این هفته‌ها فرصت مطلوبی است برای بازیکنان جوان‌تر تیم که اطمینان کادر فنی را برای فصل بعد جلب کنند. مهدی عبدی و سعید حسین‌پور در دقایق اندکی از لیگ نوزدهم به‌ بازی گرفته شدند اما نشان ‌دادند شایسته فرصت‌های بیشتر هم هستند. میدان دادن به این دو جوان و دیگر محصولات آکادمی پرسپولیس، می‌تواند یک کمک بزرگ برای پرکردن لیست کهکشانی تیم برای لیگ بیستم، با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت باشد؛ آن هم در این شرایط که ستاره‌های امسال پرسپولیس را پیشنهادهای وسوسه‌کننده داخلی و خارجی تهدید می‌کنند.
دوم و مهم‌تر اینکه مأموریت پرسپولیس با پوکر قهرمانی پایان نمی‌یابد؛ بلکه نیمه‌نهایی جام حذفی و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هم پیش روی آنان است. در آلمان، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های هر ساله بایرن، افت کیفیت تیم پس از قطعی‌کردن زودهنگام قهرمانی در بوندس‌لیگا است که باعث کاهش جدیت تمرینات تیم شده و اثر منفی خود را در حساس‌ترین مراحل چمپیونزلیگ بروز می‌دهد. پرسپولیس یحیی هم در نزدیکی دست‌انداز بزرگی قرار دارد. قرمزها نباید یادشان برود که در دو بازی اولشان در دور گروهی، 5 امتیاز از دست دادند و حداقل نیازمند برد رفت‌وبرگشتی مقابل التعاون عربستان هستند.
شیوه قهرمانی سرمربی محجوب و محبوب سرخ‌پوشان برای همه ما تحسین‌برانگیز بوده اما اکنون فاز جدیدی از کار پرسپولیس با یحیی آغاز شده. پس از عادت به قهرمانی زودهنگام، جاه‌طلبی و سیری‌ناپذیری از پیروزی، دومین عادتی است که برانکو در اردوگاه قرمزها نهادینه کرده و یحیی باید از آن حراست کند. بازی با ذوب‌آهن، گل‌گهر و سایپا صدر جدول را از پرسپولیس نمی‌گیرند؛ ولی می‌توانند ابزاری باشند برای حفظ و تقویت فرم تیمی که می‌خواهد دندان‌هایش در هر تورنمنت کوچک و بزرگی تیز
باشند.



 


Page Generated in 0.0047 sec