printlogo


کد خبر: 212653تاریخ: 1399/5/13 00:00
کدام مربیان تراز اول؟





مصاحبه روز گذشته مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال در رسانه‌های مختلف بازتاب قابل توجهی داشت. جایی که وحید مرادی در یکی از اولین مصاحبه‌های بلند خود به عنوان مشاور داورزنی، درباره مسائل مختلف این رشته اظهارنظر کرده است.
جالب‌ترین بخش صحبت‌های مرادی درباره سرمربی آتی تیم ملی و گزینه‌های مطرح جهانی است. مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال درباره گزینه‌های مطرح شده برای سرمربیگری تیم ملی، گفت: «طبیعی است که پیشنهادهای مختلفی برای هدایت تیم ملی داشته باشیم اما نکته جالب این موضوع، تماس‌ از طرف‌های خارجی است و مربیان صاحبنام دنیا که برای حضور در ایران پیشنهاد داده‌اند، زیرا علاقه‌مند به هدایت تیم ایران هستند. این موضوع افتخاری برای ورزش به ویژه والیبال ایران است که مربیان تراز اول جهان علاقه‌مند به هدایت تیم کشورمان هستند.»
او ادامه داد: «اسامی مطرح شده در رسانه‌ها در حد گمانه‌زنی است و هیچ فردی به صورت قطعی برای هدایت تیم ایران انتخاب نشده است. موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی در نشست‌های متعدد از جمله همایش هم‌اندیشی با حضور 67 کارشناس، صاحب‌نظر و مربی والیبال از سراسر کشور بررسی شده است تا نحوه انتخاب و شاخصه‌های سرمربی تیم ملی والیبال ایران را تعیین کنند. در مجموع نظرات بسیار خوبی مطرح شده است.»
حالا سؤال اینجاست که منظور مرادی از مربیان تراز اول دنیا کدام است. وقتی رزنده و آلکنو را به طور تلویحی رد می‌کند، دقیقاً منظورش کدام مربی تراز اول دنیاست که تیم ندارد و خودش پا پیش گذاشته برای هدایت تیم ملی ایران؟
او قطعاً شناخت کامل و دقیقی از دنیای والیبال ندارد و شاید هم مربیانی نظیر کولاکوویچ را جزو سرآمدان و سطح اول دنیا می‌داند. حالا یکی باید به آقای مشاور مشاوره بدهد که اینطور هم نیست که هفت هشت مربی برتر دنیا برای آقای داورزنی رزومه بفرستند و درخواست کار کنند. اگر هم ایمیلی بوده، از طرف بنگاه‌های انتقال مربی و ایجنت‌های مربیان درجه دو حتی سه اروپایی بوده که موکلشان مانند کولا چند سالی را پشت خط مانده و حالا نیاز دارد یک بار دیگر نامش را بر سر زبان‌ها بیندازد.

ابراز بی‌اطلاعی کبیر از سرنوشت شهرداری
وضعیت همچنان مبهم گرگانی‌ها

رئیس هیأت بسکتبال استان گلستان می‌گوید تا به این لحظه تکلیف تیم شهرداری گرگان برای حضور در لیگ بسکتبال مشخص نیست.
اسدالله کبیر که فصل گذشته در تیم شهرداری هم علاوه بر هیأت گرگان مسئولیت داشت درباره آخرین وضعیت این تیم برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر گفت: «هنوز وضعیت تیم گرگان مشخص نیست و چیزی هم به ما ابلاغ نکرده‌اند که در لیگ شرکت می‌کنند یا خیر.»
رئیس هیأت بسکتبال استان گلستان تصمیم گیری درباره این تیم را منوط به برگزاری جلسه بین مسئولان استان می‌داند: «به هر حال باید مسئولان باشگاه جلسه‌ای داشته باشند تا در مورد حضور یا عدم ‌حضور گرگان در لیگ تصمیم ‌گیری کنند، اگر هم برای تمدید یا تأیید قراردادها به هیأت استان بیایند آنگاه تکلیف تیم روشن خواهد شد. فعلاً چیزی معلوم‌ نیست.»
پس از اعلام اتمام فصل گذشته لیگ بسکتبال بدون‌ معرفی قهرمان به خاطر شیوع ویروس کرونا، تیم شهرداری گرگان به عنوان صدرنشین جدول نسبت به این رأی اعتراض داشت و مسئولان این تیم‌ معتقد بودند که فدراسیون باید گرگان را قهرمان لیگ و نماینده ایران برای رقابت‌های آسیایی آینده معرفی کند، در غیر این صورت از لیگ انصراف خواهند داد.
طی روزهای گذشته هم که فدراسیون جلسه‌ای را با حضور نمایندگان باشگاه‌ها ترتیب داد و در نهایت درباره تاریخ لیگ تصمیم گیری کرد خبری از نمایندگان تیم شهرداری گرگان نبود تا حواشی درباره این تیم به قوت خود باقی بماند.

 


Page Generated in 0.0057 sec