printlogo


کد خبر: 212644تاریخ: 1399/5/13 00:00
دوومیدانی طلسم می‌شکند؟






ایران ورزشی - فدراسیون دوومیدانی دست به کار شده و می‌خواهد آخر ماه جاری رقابت‌هایی را با عنوان جایزه بزرگ برگزار کند؛ رقابت‌هایی که حکم رکوردگیری و انتخابی تیم ملی را دارد و قرار است معیاری باشد برای برنامه‌ریزی‌های پیش روی فدراسیون.
در دوره قبل مدیریت این فدراسیون و در دوران سرپرستی ایرج عرب، اتفاق‌هایی در دوومیدانی افتاده که باعث شده این روزها خیلی‌ها مدعی قرار گرفتن در چارچوب برنامه‌ریزی فدراسیون باشند و همین موضوع سردرگمی‌هایی را ایجاد کرده است. خیلی از دوومیدانی کاران در ماه‌های پایانی دوره ریاست مجید کیهانی و حتی در دوره سرپرستی ایرج عرب، گلایه‌هایی از بی‌توجهی داشتند و این ناراحتی‌ها به این دوره مدیریت هم منتقل شده اما از آنجایی که در دوومیدانی، رکورد حرف اول را می‌زند، فدراسیون می‌خواهد رکوردگیری برگزار کند تا رکوردها تعیین کننده برنامه‌ریزی آینده باشند. مبینی، سرپرست فدراسیون روی این موضوع تأکید دارد و می‌گوید: «خیلی‌ها می‌گویند که توانایی کسب سهمیه المپیک یا حتی مدال در رویدادهای آینده را دارند اما ما معیارمان را رکوردهای دوومیدانی کاران می‌گذاریم، ضمن اینکه اصلاً قرار نیست من تصمیم گیر باشم.» او تأکید می‌کند که در مورد تک تک ورزشکاران و همه امور فنی، شورای فنی تصمیم می‌گیرد و با این شرایط درصد خطا پایین می‌آید. او در حالی موضوع را به شورای فنی ربط می‌دهد که همین شورا تصمیم گرفته آخر مرداد ماه جایزه بزرگ برگزار شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا چند ابهام در این رابطه وجود دارد.
اولین مسأله این است که آیا ستاد مقابله با کرونا اجازه برگزاری این رویداد را می‌دهد؟ مسئولان فدراسیون در پاسخ به این سؤال از فراهم کردن شرایط ویژه مثل در نظر گرفتن اتاق‌های مجزا برای هر دوومیدانی کار خبر می‌دهند؛ ضمن اینکه گفته می‌شود مذاکراتی با ستاد صورت گرفته و در این زمینه تعامل وجود دارد.
اعلام خبر برگزاری رکوردگیری، حکایت از این دارد که ستاد مخالفتی ندارد اما با توجه به اینکه یک هفته دیگر به تعطیلی اماکن ورزشی در تهران اضافه شد وهر روز بر نگرانی‌ها افزوده می‌شود، این احتمال را نباید نادیده گرفت که شاید در دقیقه نود یا حتی همین چند روز پیش رو، ستاد اعلام کند که مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود.
اگر دوومیدانی موفق به برگزاری این مسابقه شود، بعد از فوتبال و در میان غیرفوتبالی‌ها، اولین رشته‌ای است که موفق به برگزاری مسابقه‌ای شده است؛ رقابتی که قرار است با حضور بیش از 80 ورزشکار شکل بگیرد. البته مسئولان فدراسیون می‌گویند تا جایی که امکان داشته، محدودیت به وجود آمده و قرار است ۴۴ ورزشکار مرد و ۳۹ ورزشکار خانم در روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه جاری به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران رقابت کنند که با توجه به تفکیک مواد دوومیدانی، در یک زمان مشخص تعداد کمی در پیست حضور دارند اما حتی این استدلال هم نمی‌تواند به از بین بردن نگرانی‌ها برای برگزاری این رویداد پایان دهد.
بر اساس بخشنامه مسابقات، ورزشکاران در بخش بانوان و آقایان به ترتیب در ۱۴ و ۱۶ ماده به مصاف یکدیگر می‌روند و همین تعداد ماده، تعدادی ورزشکار، مربی و مسئول اجرایی را به مجموعه آفتاب انقلاب می‌کشد. البته برگزاری مسابقات دوومیدانی در فضای باز نکته مثبت است اما این موضوع هم خطر را به صفر نمی‌رساند و اینجاست که فدراسیون و ستاد مقابله با کرونا باید به خوبی همه شرایط را برگزار کنند و حتی اگر لازم است، کمی این رویداد را عقب بیندازند.
گفته می‌شود فدراسیون برای برنامه‌ریزی روی ورزشکاران نیاز دارد شناختی از وضعیت فعلی ورزشکاران داشته باشد اما حتماً بعد از مسابقه هم تعدادی که نتوانسته‌اند رکورد مناسبی ثبت کنند؛ این استدلال را دارند که در دوران کرونا شرایط مناسب تمرین نداشته‌اند که خیلی هم حرف‌شان بیراه نیست. به هر حال کمتر از 20 روز تا تاریخی که فدراسیون تعیین کرده، زمان باقی مانده و باید دید آیا همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا این رویداد برگزار شود یا باز هم کرونا و حواشی‌اش، همچنان جلوتر حرکت می‌کنند؟

 


Page Generated in 0.0052 sec