printlogo


کد خبر: 212641تاریخ: 1399/5/13 00:00
کشتی ایران در هراس





ایران ورزشی - رقابت‌های کشتی در آمریکا برای انتخاب نفرات اعزامی به المپیک توکیو روزهای ۱۸ تا ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود. این تصمیم جدید مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا است که بر اساس آن نفرات برتر این مسابقات برای اعزام به المپیک توکیو که تابستان سال آینده برگزار می‌شود در رشته‌های آزاد، فرنگی و زنان و در اوزان المپیکی انتخاب می‌شوند.
فدراسیون کشتی آمریکا برگزاری این مسابقات را برای بازی‌های المپیک اعلام کرده  و این در حالی است که اتحادیه جهانی کشتی در یک تقویم فنی مشروط، قصد دارد که رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان را آذرماه در کشور صربستان برگزار کند. اگر این تصمیم مشروط طی روزهای آینده قطعی شود، این انتخابی هم برای مسابقات جهانی خواهد بود و هم برای المپیک.
این تصیم آمریکایی‌ها در حالی اعلام شده که این کشور هفته گذشته یک دوره مسابقه نمایشی را هم در 5 وزن و با حضور 10 کشتی‌گیر در ایالت تگزاس برگزار کرد و حالا ظاهراً برگزاری این مسابقات به شدت مورد قبول قرار گرفته و احتمالاً بعد از برگزاری موفقیت آمیز این مسابقات نمایشی بود که مقامات کشتی آمریکا توانستند برای برگزاری مسابقات انتخابی تصمیم جدی اتخاذ کنند.
روسیه هم که بیش از هر کشور دیگری در تلاش است تا برگزاری مسابقات کشتی در سطح جهان دوباره از سر گرفته شود، به دنبال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور خود است که همان حکم انتخابی تیم ملی دارد. این کشور ابتدا اعلام کرد که مسابقات قهرمانی کشور را در مسکو برگزار می‌کند اما بعد این تصمیم خود را تغییر داد و میزبانی را به قفقاز فرستاد.
علاوه بر روسیه و آمریکا؛ کشورهای ژاپن، هند و حتی ترکیه هم پیش از این کار خود را شروع کرده بودند. ضمن اینکه آمارها نشان از این دارد به جز چند کشور بقیه کشورها موج دومی از بیماری کرونا را تجربه نکردند. به همین دلیل این توقع می‌رود به مرور بسیاری از کشورها برنامه‌های آماده‌سازی خود را اعلام می‌کنند تا برای مسابقات جهانی و المپیک آماده شوند. این نشان می‌دهد تمامی ابر قدرت‌های کشتی دنیا به دنبال راهی هستند تا هر چه سریعتر دوباره بازار کشتی داغ شود اما در ایران که یکی دیگر از ابرقدرت‌های کشتی دنیا است، چه خبر است؟
فعلاً کشتی ایران با دستورات ستاد مبارزه با کرونا در تعطیلی به سر می‌برد. مسئولان فدراسیون کشتی به دنبال برگزاری لیگ برتر بودند اما فعلاً خبری از شروع این مسابقات نیست. قرار بود نهایتاً تا 15 مرداد این رقابت‌ها استارت بخورد اما قطعاً چنین چیزی ممکن نیست اما یک سؤال مهم وجود دارد که تاریخ بعدی مسابقات لیگ برتر کشتی چه زمانی است؟
اگر قرار است کشورهای دیگر برنامه‌های خود را شروع کنند این تعطیلی به ضرر کشتی ایران خواهد بود و به مرور این روند منجر به عقب ماندگی خواهد شد که مشخص نیست تا چه زمانی باید تلاش کرد تا همین عقب ماندگی را جبران کرد. به نظر می‌رسد اینجا نیاز است که با استفاده از پروتکل‌های بهداشتی هر چه سریعتر اردوهای تیم ملی را شروع کرد.
شاید برگزاری لیگ برتر کشتی به شکل متمرکز و متفاوت با آنچه که قبل از این اعلام شده بود، یک آزمایش مهم و مناسب برای کشتی ایران باشد تا بتواند بعد از آن تصمیمات جدی و مهم را اتخاذ کند. بسیاری از متخصصان و کارشناسان پزشکی معتقد هستند که حالا حالاها باید با کرونا زندگی کرد و به نوعی برای ماندن آن عادت کرد. وقتی قرار است که مردم به کرونا عادت کنند باید ریسک پذیری بیشتری به خرج داد و سعی کرد که در کنار حضور کرونا برگزاری مسابقات ورزشی از جمله کشتی را هم در دستور کار قرار داد.
تعطیلی به این شکل نمی‌تواند تنها راه حل مناسب برای مقابله با کرونا باشد. باید الگوبرداری کرد و روش‌های متفاوت را برای راه اندازی مسابقات کشتی آزمایش کرد.

 


Page Generated in 0.0059 sec