printlogo


کد خبر: 212640تاریخ: 1399/5/13 00:00
خبر





نشست مهم هیأت رئیسه سازمان لیگ با حضور دبیر و سوریان
برگزاری مسابقات کشتی
در فضای باز؟




دومین نشست هیأت رئیسه سازمان لیگ در سال جاری امروز با حضور رئیس، نایب رئیس و دبیر فدراسیون کشتی برگزار می‌شود. احمد انارکی، مجتبی زینی‌وند، علی کریمی و محمدرضا پورابراهیمی کسانی هستند که برای عضویت در هیأت رئیسه سازمان لیگ حکم گرفته‌اند. در این جلسه علاوه بر این چهار نفر و عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ، علیرضا دبیر، حمید سوریان و سیدجلال عسگری رئیس، نایب رئیس و دبیر فدراسیون کشتی نیز حضور پیدا می‌کنند.
موضوع مهم این نشست تصمیم گیری در خصوص کیفیت برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی است. این روزها سازمان لیگ به شدت به دنبال ایجاد زمینه برگزاری لیگ برتر است اما شیوع دوباره ویروس کرونا به شدت فضا را برای برگزاری این مسابقات دشوار کرده است. تیم‌ها قرارداد خود را ثبت کردند و در حال نهایی کردن هستند اما هنوز مجوزی برای شروع این مسابقات از سوی وزارت ورزش و همچنین ستاد مبارزه با کرونا در ورزش کم خطر صادر نشده است. فدراسیون کشتی پیشنهادات و راهکارهای زیادی را برای برگزاری مسابقات کشتی در نظر گرفته که یکی از آنها برگزاری مسابقات در فضای باز است. برگزاری رقابت‌ها بدون حضور تماشاگران و همچنین رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری این مسابقات از مهم‌ترین راهکارهای فدراسیون کشتی است. به احتمال زیاد در این نشست رئیس فدراسیون کشتی با دست پرحاضر می‌شود و به احتمال فراوان رایزنی‌های زیادی را با مسئولان ذیربط انجام داده و حالا احتمالاً آخرین نتایج رایزنی‌های خود با مسئولان وزارت بهداشت را به این نشست می‌آورد تا بعد از بررسی همه ابعاد برگزاری لیگ برتر کشتی تصمیم نهایی اتخاذ شود.
برگزاری متمرکز مسابقات لیگ برتر کشتی هم یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در این نشست مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به زمان کمی که برای برگزاری لیگ برتر باقی مانده به خاطر برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی در سال 2020 در کشور صربستان، شروع و اتمام مسابقات لیگ برتر برای برنامه‌های کادر فنی تیم ملی کشتی بسیار حائز اهمیت است.

ثبت قرارداد کشتی‌گیران و مربیان 4 تیم در سازمان لیگ
15 مرداد آخرین فرصت برای کشتی‌گیران و مربیان

چهار تیم حاضر در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی قرارداد کشتی‌گیران و مربیان خود را برای حضور در مسابقات لیگ برتر ثبت کردند. در روزهای پایانی مهلت ثبت قرارداد کشتی‌گیران با تیم‌های حاضر در بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی، جام یادگار امام (ره) تیم‌های پاس، هیأت کشتی یزد، آریوبرزن بهبهان و شهدای مدافع حرم قم قرارداد کشتی‌گیران و مربیان خود را به ثبت رساندند. جمال خدابنده لو، سجاد چهاردولی، مهدی حاجیلوئیان، کاظم ساداتی، محمدحسین اشرفی و حسین اصغرپور به عنوان کشتی‌گیر و سعید رضایی به عنوان مربی به تیم پاس در رشته کشتی آزاد پیوستند. آرمان طهماسبی‌زاده به تیم هیأت کشتی یزد که در لیگ برتر کشتی فرنگی حاضر شده، ملحق شد. سید آرش نگهداری، امیر برزگر، محمدحسین آذرم دوخت، سعید شاهرخی، علیرضا مردی، محسن شیخی، حمیدرضا اورج‌زاده و عابد بابکان با تیم آریوبرزن بهبهان قرارداد امضا کردند. همچنین حسین جاویدی به تیم شهدای مدافع حرم قم در لیگ برتر کشتی فرنگی پیوست.

معرفی قهرمان لیگ شنا
پرسپولیس و شهید هاشمی‌نژاد در صدر

کمیته فنی شنا با معرفی تیم‌های برتر، پایان لیگ برتر ۹۸ که به دلیل شیوع کرونا ناتمام مانده بود را اعلام کرد. پس از جلسه کمیته فنی شنا درباره تعیین تکلیف لیگ برتر98، پایان لیگ شنا اعلام و تیم‌های برتر معرفی شدند. مرحله پایانی رقابت‌های لیگ برتر شنا سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی استخرها به توصیه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش نیمه کاره ماند.
در همین راستا با تصمیم اعضای کمیته فنی شنا ضمن اعلام پایان هفدهمین دوره لیگ شنا جام خلیج فارس، تیم‌های پرسپولیس ‌و شهید هاشمی‌نژاد مشترک به مقام اول رسیدند. نفت تهران و کیان گلستان نیز رده‌های دوم و سوم را مال خود کردند.



 


Page Generated in 0.0058 sec