printlogo


کد خبر: 212637تاریخ: 1399/5/13 00:00
حالا اوبامیانگ را نگه دار


  تاکنون نشده بود که جام حذفی برای آرسنال تا این حد مهم باشد.
آنها برای 14امین بار فاتح این رقابت‌ها شدند و رکورد بیشترین قهرمانی در این مسابقات را دارند. این جامی است که می‌تواند تابستان را تبدیل به تجربه‌ای دلپذیرتر برای طرفداران آرسنال در سراسر دنیا سازد.
دو گل پیر-امریک اوبامیانگ باعث شد آرسنال، در حالی که از چلسی عقب افتاده بود، بتواند این تیم را در ویمبلی با نتیجه دو بر یک شکست دهد و همچنان به حضور در رقابت‌های اروپایی ادامه بدهد.
 اگر آرسنال این بازی را می‌باخت، برای اولین بار در 25 سال اخیر بود که به رقابت‌های اروپایی نمی‌رسید.
آنها حالا می‌توانند با خیالی آسوده برای فصل 21-2020 برنامه‌ریزی کنند؛ فصلی که 42 روز دیگر آغاز می‌شود. آرسنالی‌ها می‌دانند که درآمد لیگ اروپا در راه خواهد بود.
رقابت‌های سطح دو اروپا به اندازه لیگ قهرمانان پولساز نیست، اما با این حال مبلغ بدی نصیب باشگاه نمی‌کند. آرسنال در سال 2019 به فینال رسید و در این مسیر 35 میلیون پوند کسب کرد.
این پول می‌تواند برای میکل آرتتا حیاتی باشد. او به دنبال آن است که تیمش را بازسازی کند؛ تیمی که با وجود قهرمانی، به‌شدت نیاز به خانه‌تکانی دارد.
کاری که آرتتا در هنگام حضور در آرسنال انجام داده خارق‌العاده بوده است. سخت بتوان توضیح داد که زمانی که اونای امری از آرسنال برکنار شد، این تیم چه شرایط اسفناکی داشت.
اما آرتتا آمد و حس و حال باشگاه را عوض کرد. بازیکنانی که به نظر می‌رسید کارشان تمام شده، حالا احیا شده‌اند. گرانیت ژاکا، پس از شروع ضعیفی که داشت، در قلب خط میانی تبدیل به بازیکنی استثنایی شد. داوید لوییز در میانه دفاع سه‌نفره آرسنال خوش درخشید و اینسلی میتلند-نایلز که در پست بال چپ به بوکایو ساکا ترجیح داده شده بود، عملکرد قهرمانانه خود در پیروزی نیمه‌نهایی مقابل منچستر سیتی را برابر چلسی هم تکرار کرد.
اما قهرمان آرسنال در این بازی کسی نبود جز اوبامیانگ؛ چیزی که از زمان انتقال او در ژانویه 2018 تاکنون زیاد تکرار شده است. او یک پنالتی گرفت و آن را گل کرد، تا پس از گل زودهنگام کریستین پولیسیچ، بازی را مساوی کند. او سپس در اواسط نیمه دوم، گل دوم تیمش را به شکلی عالی به ثمر رساند. او کورت زوما را به‌ زیبایی رد کرد و توپ را از روی سر ویلی کابایرو گل کرد.
حالا که آرسنال بار دیگر فاتح جام حذفی شده است، توجه بسیاری به سمت قرارداد اوبامیانگ خواهد رفت و اینکه باشگاه در بازار نقل و انتقالات چه خواهد کرد.
در صورتی که آرسنال در فینال جام حذفی شکست می‌خورد، آرسنالی‌ها جای مانور چندانی در این دو قضیه نداشتند. هرچند که آنها با توجه به دردسرهای مالی‌ که ویروس کرونا برایشان ساخته، همچنان اوضاع خوبی ندارند، اما حالا دست کم می‌دانند که درآمد لیگ اروپا می‌تواند بار روی دوششان را کم کند.
حفظ اوبامیانگ هم نکته کلیدی آنها خواهد بود. اگر آرسنال بخواهد بر مبنای این پیروزی در ویمبلی به پیش برود، و دوباره در بالاترین سطح در لیگ برتر بجنگد، او باید به هر قیمتی که شده، بماند.
این دو گل او باعث شد که آمار گل‌هایش در این فصل به 29 برسد. او در فصل 19-2018 هم 31 گل زده بود. او حالا 31 سال دارد، اما هیچ نشانی از پیر شدن در او دیده نمی‌شود.
هر باشگاهی در اروپا آرزوی داشتن مهاجمی مانند اوبامیانگ را دارد. آرسنال با این بازیکن قرارداد دارد و باید او را نگه دارد. دو هفته بعد، در این زمینه کلیدی خواهد بود. آرسنال با این مهاجم و نمایندگانش در مذاکره است و حالا این مذاکرات تسریع خواهند شد. آرسنال حالا از موضع تیمی که به لیگ اروپا راه یافته مذاکره خواهد کرد.
آرتتا پیش از فینال گفت که فکر نمی‌کند که این آخرین بازی اوبامیانگ با پیراهن آرسنال باشد. پس از نمایشی که او در ویمبلی داشت، طرفداران آرسنال با تمام وجود امیدوارند که حق با آرتتا باشد.
آرسنال فصل فاجعه‌باری را در لیگ برتر پشت سر گذاشت، اما با داشتن آرتتا، طرفداران کاملاً حق دارند که خوشبین باشند. آرسنال روزهای تاریکی را گذرانده است، اما اگر اوبامیانگ قراردادش را امضا کند، آرسنال می‌تواند بار دیگر رویای آینده‌ای درخشان را
داشته باشد.
منبع: سایت گل

 


Page Generated in 0.0061 sec